R Rullholk #1 Medlem · VG · 34 inlägg 3 sep 2024 12:00 Rullholk Medlem VG 34 inlägg 3 sep 2024 12:00 #1 Tänkte bygga en ljudisolerande vägg i huset mot en bärande betongvägg. Behöver jag skiva även på "baksidan" av stålregeln för att det skall bli stabilt? #ljudisolera-innerväggar #skivor #stålreglar
Tänkte bygga en ljudisolerande vägg i huset mot en bärande betongvägg. Behöver jag skiva även på "baksidan" av stålregeln för att det skall bli stabilt?
T tergo #2 Medlem · 6 144 inlägg 3 sep 2024 13:50 tergo Medlem 6 144 inlägg 3 sep 2024 13:50 #2 R Rullholk skrev: Behöver jag skiva även på "baksidan" av stålregeln för att det skall bli stabilt? Nej men kanske en vinkel som är fäst i betongväggen på mitten av stålreglarna + förskjutna skarvar på skivorna
R Rullholk skrev: Behöver jag skiva även på "baksidan" av stålregeln för att det skall bli stabilt? Nej men kanske en vinkel som är fäst i betongväggen på mitten av stålreglarna + förskjutna skarvar på skivorna
R Rullholk #3 Medlem · VG · 34 inlägg 3 sep 2024 13:56 Rullholk Medlem VG 34 inlägg 3 sep 2024 13:56 #3 T tergo skrev: Nej men kanske en vinkel som är fäst i betongväggen på mitten av stålreglarna + förskjutna skarvar på skivorna Precis vad jag övervägde, att sätta ett beslag mot väggen. Ja, skivorna kommer att överlappa i skarvarna.
T tergo skrev: Nej men kanske en vinkel som är fäst i betongväggen på mitten av stålreglarna + förskjutna skarvar på skivorna Precis vad jag övervägde, att sätta ett beslag mot väggen. Ja, skivorna kommer att överlappa i skarvarna.