Får nog inleda med en bild på eländet: https://imgur.com/a/BtIEMbh

... Där min byggare specificerat att måtten på denna skiva bör vara: 27,7cm x 61,7cm

Hur som helst så bad min byggare mig ordna fram en stenskiva (gärna i vitt, och möjligen marmor) som täcker hålet där uppe. Har googlat runt lite men inte hittat någon stans där med man kan måttbeställa något lämpligt till som passar dem måtten.

Är det någon här som har koll på vart jag vänder mig för någots sådant?

Personligen tycker jag att vi lika gärna hade kunnat använda samma klinkers som till resten av badrummet för detta men fick något mumlande svar om att det inte var lämpligt... Det kanske stämmer men förstår ärligt talat inte vad problemet skulle vara?

Stort tack för all feedback jag kan få :)

Bästa hälsningar

O

Skånepöjk
Skämtar du? Googla ”stenskivor”

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Skånepöjk Hällvetet skrev:
Skämtar du? Googla ”stenskivor”
Onödigt hårt kanske, men tack för feedbacken regardsless :)

Har du något specifikt förslag dock gällande vad jag behöver? Hittills hittar jag bara stenskivor anpassade till köksbänkar, fönsterbräden etc... Dem gör ju iof bra saker, men många av men de verkar inte vara så flexibla när det kommer till bredd på skrevorna?

Bästa hälsningar.

Framgår inte var du bor men googla på "stenförädling" så hittar du säkert relativt närliggande företag där du kan specialbeställa.

Paul-Staffanstorp
Ser inte problemet...

Vi gör jätteofta så för att det ska vara enkelt att lyfta på skivan och komma åt bakom.

Dessutom har man en annan vinning av det då det är betydligt svårare att hålla ren en yta med fogar mellan kakel/klinker som snabbt blir smutsig om man ställer vissa saker där.

Jag tror jag kan säga att alla stenleverantörer kan ordna fram detta för jag har aldrig haft ett problem med detta...
Kan beställa olika mått och olika tjocklekar utan problem.

I detta fallet passar en 20mm skiva perfekt och den kan lika gärna vara svart för att bryta av lite.

Vissa kunder har valt en massiv ekskiva nog mest p.g.a priset är lägre.

Ja man kan ju ta vad som helst för skiva.
Själv sågade jag till en bit mdf och målade svart för att ha temporärt tills jag beställt en stenskiva.... det är nu 8-9år sedan och den ligger där fortfarande

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.