Hur gammal är denna brunn? Vilken firma har borrat denna?

Den är 28 år, vet inte vilken firma som borrat, Edmarks skötte installationen.
Vi köpte huset för två år sedan, och förra ägarna har inte riktigt koll på detaljerna.

Redigerat:
Släppte ner ett lod i brunnen, och det första jag träffade var sörja som påminner om den färg vi får i glaset. Vattnet står ca 7m från markytan. Kan det vara så att den läker in mellan infodringen och berget, vattnet sjunker när vi förbrukar och denna sörja kommer ner till röret som tar upp vattnet, vi låter brunnen vila och denna sörja stiger med vattentillströmningen???
Borde inte denna sörja sjunka till botten?

R
Lämma in ett vattenprov till ett ackrediterat labb tex Alcontrol eller eurofins så ni får reda på allt som finns i detta vatten.

Ja det får nog bli ett test! Har testat det i rent tillstånd, och det visade på kanonkvalité.

Kan ökad förbrukning göra så att nya ådror rinner till, och att dessa innehåller rost?

Jag hade samma problem och drog upp pumpen några meter å sen startade jag pumpen å lät vattnet flöda dirket ur slangen från pumpen. Funkade kanon. Sen kapade jag av PEM slangen 3 meter å sänkte ner igen. Blev riktigt bra..... Lycka till

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.