Då jag inte kan ha trädäcket så högt.
Vill jag skippa bärlinorna.
Hur tät skall jag sätta reglar och plintar om jag skippar
bärlinorna.

Hade tänkt  använda.
Reglar 45x145
Trallvirke 28x120
 
  • trdck-3-4_PAGE1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta måtten med en nypa salt. Bara ungefärliga mått!

//A
 
  • altan1d.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ante skrev:
Ta måtten med en nypa salt. Bara ungefärliga mått!

//A
Hej,

Tack för dina synpunkter.

Du menar att jag måste ha bärlinor.Hade tänkt attt skippa dom och
bara använda reglar.

 
Menar att de mörkbruna reglarna är de som fästs i plintarna. De ljusbruna är tvärreglar som du spikar i nivå med reglarna.

Inga bärlinor i dess rätta bemärkelse med överliggande reglar!!!

Lycka till

//A
 
F
Jag planerar att bygga exakt likadant. Dvs bärlina+regelstomme i samma "nivå". Kör plintar varannan meter sen spikar jag fast reglar med cc60 för att kunna skruva trallen i.

45x145 i stommen och 27x120 på trallen. Tror det blir finfint! :)
 
[fredrik skrev:
]Jag planerar att bygga exakt likadant. Dvs bärlina+regelstomme i samma "nivå". Kör plintar varannan meter sen spikar jag fast reglar med cc60 för att kunna skruva trallen i.

45x145 i stommen och 27x120 på trallen. Tror det blir finfint!  :)
Hej ,

Jag har beställt får allt denna veckan så kan jag
gå igång nu på helgen.

Bärlinor och reglar 45x145 allt på samma nivå.

Jag tror det blir bra.

/Furulund
 
F
Jag fick precis virket levererat!

Såg att det är fasta längder på 145-reglarna om 4,8meter. Går det att sätta plintarna på 2.4meters avstånd istället för 2 meter för att slippa spill?
 
[fredrik skrev:
]Jag fick precis virket levererat!

Såg att det är fasta längder på 145-reglarna om 4,8meter. Går det att sätta plintarna på 2.4meters avstånd istället för 2 meter för att slippa spill?
Hej,

Då jag fäster bärlinan mot grunden hur tät sätter jag expanstionsbult och sätter jag 2 st åtgången.
 
F
furulund skrev:
Hej,

Då jag fäster bärlinan mot grunden hur tät sätter jag expanstionsbult och sätter jag 2 st åtgången.

Nu hängde jag inte riktigt med? ... En gång till ;)

Expansionsbult mot grunden ska jag också köra med, det blir finfint.
 
[fredrik skrev:
]


Nu hängde jag inte riktigt med? ... En gång till ;)

Expansionsbult mot grunden ska jag också köra med, det blir finfint.
Sorry, jag menar vilket avstånd har du mellan expansionsbultarna .
 
F
Vet inte riktigt, tror det blir ca 2m emellan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.