F
MissMuffet skrev:
Menar absolut inte att anklaga dig "Nizzehult". Jag förstår att hela situationen är jobbig och att du är ledsen men det är några detaljer i din berättelse som jag reagerar på.

Du verkar ha lagt ner ganska mycket tid att "hitta bevis". Du är så säker på att mannen har varit här eller där vid vissa tidpunkter att jag måste dra slutsatsen att du har spionerat på din fru ganska länge. Eller? Hur vet du annars det du påstår att du vet? Snälla bara släpp det. Det är inte sunt att smyga på någon så.

Jag förstår inte heller varför du reagerar så starkt på just själva otroheten? Du har själv skrivit att ni slutade älska varandra för ganska länge sen. Ni levde alltså i ett kärlekslöst äktenskap. Av den anledningen tycker jag inte att du kan ha så mycket synpunkter på att hon till slut föll för någon annan.

Jag förstår inte heller varför du inte kan respektera henne längre? Det kan finnas massor av helt logiska skäl till varför de inte vill avslöja att de har en romans. En del arbetsgivare ogillar tex romanser på jobbet så när det uppstår så säras personerna åt dvs någon av dem tvingas byta avdelning osv.

Sen ber jag om ursäkt för jag har inte hunnit läsa riktigt alla inlägg inte heller andra trådar men jag förstår inte riktigt det här med att hon ska ut då eller då. Eftersom ert barn fortfarande bor hemma så antar jag att ni har 6 månaders prövotid innan skilsmässan går igenom. Jag tror inte du har rätt att stänga ute henne innan dess. Jag vill varan för alla råd du får att typ "skickar eländet åt skogen". De råden är faktiskt bara generellt kvinnohat.

"Det är inte sunt att smyga på någon så" Det är fan så mycket sundare än att knulla runt som gift.

"Jag förstår inte heller varför du reagerar så starkt på just själva otroheten?" På riktigt, du kan alltså inte uppbringa fantasi nog för att förstå en "stark" reaktion?

"tycker jag inte att du kan ha så mycket synpunkter på att hon till slut föll för någon annan" Du tycker inte det tydligen. Att smyga med det under en längre tid är inte heller det nåt du tycker man skall eller kan ha synpunkter om?

"Det kan finnas massor av helt logiska skäl till varför de inte vill avslöja att de har en romans." No shit, på riktigt. Tex att hon var gift, skulle det kunna vara ett skäl?

"De råden är faktiskt bara generellt kvinnohat" Inte då, det går helt utmärkt att tycka att en person betett sig som ett jävla rövhål utan att det skall behöva vara kvinnohat. Men det är klart, kvinnohat ligger lite i tiden och jag är inte förvånad att det är du som tar upp det, ditt mansförakt är ganska risigt kamoflerat.

• Gilla
Caroline villq och 7 till
  • Laddar…
F
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Självklart inte! Det stackars lilla livet har säkert fullt upp nu till jul! Och snart är det nyårsafton. Och till trettonhelgen är det inte tal om att turturduvorna skall orka upp! Därefter är det inte långt till påska, första Maj, midsommar, semester, svärmors liktornsoperation. Och så är det jul igen...
Man eller mus?

När jag läser alla dina bortförklaringar om varför du inte skickar eländet åt skogen. Du skyller till och med på era vuxna barn!
Då kom jag att tänka på denna text.
[media]
Kan bara håll med. Ställ hennes prylar i ett rum som du hyr ut för en marknadsmässig hyra eller släng ut det. Nytt år, ny kula och en tydligare gräns för när taxametern börjar ticka eller skiten åker ut hittar du inte.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
nizzehult
MissMuffet skrev:
Menar absolut inte att anklaga dig "Nizzehult". Jag förstår att hela situationen är jobbig och att du är ledsen men det är några detaljer i din berättelse som jag reagerar på.

Du verkar ha lagt ner ganska mycket tid att "hitta bevis". Du är så säker på att mannen har varit här eller där vid vissa tidpunkter att jag måste dra slutsatsen att du har spionerat på din fru ganska länge. Eller? Hur vet du annars det du påstår att du vet? Snälla bara släpp det. Det är inte sunt att smyga på någon så.

Jag förstår inte heller varför du reagerar så starkt på just själva otroheten? Du har själv skrivit att ni slutade älska varandra för ganska länge sen. Ni levde alltså i ett kärlekslöst äktenskap. Av den anledningen tycker jag inte att du kan ha så mycket synpunkter på att hon till slut föll för någon annan.

Jag förstår inte heller varför du inte kan respektera henne längre? Det kan finnas massor av helt logiska skäl till varför de inte vill avslöja att de har en romans. En del arbetsgivare ogillar tex romanser på jobbet så när det uppstår så säras personerna åt dvs någon av dem tvingas byta avdelning osv.

Sen ber jag om ursäkt för jag har inte hunnit läsa riktigt alla inlägg inte heller andra trådar men jag förstår inte riktigt det här med att hon ska ut då eller då. Eftersom ert barn fortfarande bor hemma så antar jag att ni har 6 månaders prövotid innan skilsmässan går igenom. Jag tror inte du har rätt att stänga ute henne innan dess. Jag vill varan för alla råd du får att typ "skickar eländet åt skogen". De råden är faktiskt bara generellt kvinnohat.
Ja du känner inte till historien hör jag och det var under tiden från hon berättade att hon ville flytta till eget (februari) fram till beslutet om separationen togs (oktober) som jag behövde få klarhet vad i helvete som egentligen hänt och vem den där personen som påstod sig vara min fru egentligen var! Det var ju en helt annan människa jag mötte och jag konfronterade givetvis henne om detta - flera gånger, man lär känna varandra rätt bra efter så lång tid. Men nej, inget hade hänt och det fanns ingen annan inblandad. Jo tjena..
Men jag köpte inte det och hennes SMS’ande till “någon” som pågick hela tiden samt en massa andra konstigheter som gjorde avsteg från hennes normala beteende fick mig att fatta misstankar så jag började spionera på olika sätt. Och hittade klara bevis på att det fanns en annan man. Så ja, jag spionerade - då. Innan jag visste. Man är rätt driven i detta tillstånd och tar även till smutsiga metoder om det behövs, man vill veta och hitta logiken. Jag skäms inte för detta idag och speciellt inte då mina misstankar var befogade.

Slutade älska är ett stark beskrivning. Falnad passion är kanske bättre ord och det mesta funkade, även sex. Du verkar tycka att otrohet är OK när det inte funkar? "Ja förresten, jag har legat med grannen i helgen för mellan oss finns det ju ingen passion längre"...sådär apropå.

Dom får mycket väl ha en romans - nu - men jag vill att hon berättar att det var denna romans som fick äktenskapet att gå i sank. Hon vill få det till att jag är lika delaktig men den bilden vill jag inte förmedla. Det var ju för fan hon som hade en affär! Varför kan hon inte stå för sina handlingar - särkilt när jag kan bevisa dem? Förklara!

Hon är redan ute. Barnen är vuxna, då behövs ingen prövotid. Skilsmässan är juridiskt klar. Däremot vill jag att hennes prylar försvinner från mitt hus, jag är ingen lagerlokal och jag vill kunna dra det berömda strecket och känna att nu är allt detta mitt och alla beslut som jag tar nu är mina. Inte ha henne springandes här i tid och otid för att hämta nåt. Är det så svårt att förstå?

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
nizzehult nizzehult skrev:
Inte ha henne springandes här i tid och otid för att hämta nåt. Är det så svårt att förstå?
Vad väntar du på?
Ut med grejerna, så kanske charlatanen fattar att du inte är den mes du utger dig för att vara!
Förstår du inte att hon utnyttjar dig?

Mansgrisen
Staffan

Redigerat:
  • Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
D09
Instämmer.

Ut med hennes grejor. Sluta ge efter med kapital eller krav på ursäkt/ erkännande som du hade en separationsångest och gå istället vidare.

Hon är värd ett lyckligt liv och det är du också så fastna inte i detta för det verkar bara finnas olycka. Det fixar du (y)

Att få fram ett förråd när större delen av landet är stängt kan bli knepigt. Finns inga förråd lediga häromkring, det är redan kollat.
Även om det inte finns någon officiell Shurgard eller liknande ledig, så finns det massor med lagerlokaler lediga.
Det finns nog inte en bonndjä, ursäkta lantbrukare, som inte har 50 - 200 kvm ledigt att hyra för småpengar inom rimligt avstånd.
Landsbygden håller på att avfolkas, och stallar, ladugårdar, maskinhallar etc. står ekande tomma på vartannat lantbruk.

När jag flyttade från villa i Gbg för 7 år sedan hittade vi lätt ett 200 kvm f.d. mobförråd 500 meter från där vi byggde nya huset. 500 kr / kvartal ser jag som en rimlig hyra :)

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
nizzehult
Jaja, det går säkert att hitta nåt ställe att hyra om det vore akut men om ingen har missat det så är det jul om några dagar och då finns det annat att fokusera på. För alla, även såna som hyr ut förråd och annat. Om har vi bott ihop i 30 år och hållit på att separera ett helt år så kan väl några veckor hit eller dit inte spela någon större roll?

Varför är alla så hämndlystna här? Hon ska minsann få...och ut me'na snabbt som ögat osv. Hur ska man kunna ha respekt och en slags relation efter såna genidrag? Ja, det kan upplevas mjäkigt och ryggradslöst att jag inte gör nåt drastiskt men vad vinner jag på det i längden? Känner mig manlig? Jag vill att vi ska kunna vara sams. Ja, vill man vara strikt så kan man säga att hon utnyttjar mig nu men hade hon bara fått sitt förråd som utlovat så hade inte just detta varit nåt problem. Ni gör en höna av en fjäder.

Visst, hon har betett sig oschysst mot mig men jag kanske också har några gamla lik i garderoben som ligger och skramlar som jag inte är riktigt stolt över.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Det är bra att du nu har full koll.
Jag är inte det minsta hämdlysten, för -vem fan är Nizze Hult. Bortsett från en gentleman? Jag känner inte dig, du kanske inte ens finns? Än mindre känner jag din fru. Hade vi fått hennes version också, hade tongångarna säkert varit annorlunda. Men nu har vi bara ditt eviga klagande på din fru att förhålla oss till.
Som man frågar, får man svar

• Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
nizzehult
Haha, givetvis skulle hon ha en annan historia, vem tror nåt annat?
Men hon är inget monster och har många goda sidor, är en utmärkt mor och överglänser mig när det gäller EQ och andra mjuka egenskaper. Men väldigt svår att nå på djupet, innesluten och introvert. Min motsats allstå :rofl:

Jodå, det här är ingen spökskrivare, jag finns. Men jag kan avslöja att mitt namn är en pseudonym...:cool:
Jag är normalt sett känd som en stridbar typ som inte låter sig köras över av någon men även jag har en portion ödmjukhet och förstår att om man väljer att gå i klinch med någon så tar man samtidigt på sig stridsutrustningen och förbereder sig för krig och i det läget är man inte direkt förhandlingsbar. Sen väljer man sina strider om det samtidigt smäller lite överallt.
Jag skulle vilja kalla det mognad för så här resonerade jag inte när jag var yngre, då skulle det minsann "ges igen" på alla fronter....hårt och brutalt!
Mot myndigheter och översittare har jag däremot fortfarande inga problem med att driva (även) petitiesser hur långt som helst om jag tycker mig ha rätt eller upptäcker maktmissbruk. Men då ser så att säga spelplanen annorlunda ut...

Det är nyttigt att skriva av sig och spy ur sig det man känner för stunden. Sen kanske en del skrivs i affekt, inte är så genomtänkt och rentav korkat och man rent av ångrar att man publicerat vissa saker och tankar. Då är det inte värre än att man tänka om och ändra sig och just därför är det så bra med dessa forum och få höra folks reaktioner och råd. Därmed inte sagt att man behöver följa dem.
Jag erkänner att jag "tänkt högt" rätt mycket under den här resan och även gjort en del ganska tvära kursändringar under resan, inte sällan baserat på andras reflektioner och råd. På detta sätt är nätet en utmärkt diskussionspartner, terapeut och bollplank! :geek:

P
Hon har iaf inga nycklar hit längre.
Jag hade bytt lås omgående, jag har vänner som trott samma och plötsligt så har skrabban stått i kåken och glott!

P
MissMuffet skrev:
Jag förstår inte heller varför du inte kan respektera henne längre?
Vem i H-E kan respektera en otrogen kärring???

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
j.f.s
Kanske för att man inser att man själv inte är utan skuld i den uppkomna situationen? Allt är inte svart och vitt.

Jag har alltid haft inställningen att om min partner är otrogen så åker hon ut direkt. Med tre barn och över 10år ihop så är det lite mer på spel om man säger så.

@nizzehult
Jag har läst dina inlägg på det andra forat. Har tyvärr fått nytta av din guide.

• Gilla
nizzehult och 1 till
  • Laddar…
MissMuffet skrev:
Väldigt tråkig situation och jag förstår att du är ledsen. Jag försöker förstå hur hon tänker/känner för att kunna förstå och komma med nya infallsvinklar. Det är alltså inte för att göra dig ännu mer ledsen jag försöker tänka hur hon tänker men några små saker till vill nämna.
1. Väldigt många kvinnor tvingas acceptera att männen är otrogna ibland. Väldigt många män tycker också det är ok. Det behöver inte alls vara slutet på en relation. Har ni provat parterapi?
2. Jag håller inte med dig om att "Det är ytterst ovanligt att det inte finns en tredje part inblandad". Vissa människor behöver känna passion i livet för att inte känna sig "levande döda". Du skriver själv att kärleken tog slut för många år sen. Kanske tycker hon då att det är du som inte älskar henne längre och är orsaken till skilsmässan?
3. Du tycker att du har bevis men vad säger hon då du visar bevisen? Många kan ha en manlig vän utan att det är något. En av mina allra bästa vänner är man och bög så vi är inte alls ihop men har en väldigt nära kompisrelation i alla fall.
4. Du vill att hon går ut publikt med att hon varit otrogen... vad menar du med det? Ska hon bekänna på Facebook? Har du tänkt på att mannen hon träffat kanske har en situation som gör att hon måste hålla det hemligt? Hon kanske skyddar någon/några andra genom att inte erkänna.
5. Du pratar om att inte dra in era barn men snälla du era barn är ju vuxna! De klarar av det. Nästan värre om ni försöker avsluta det odramatiskt för det signalerar ju bara likgiltighet inför ert äktenskap.
Det här dryper av oreflekterat manshat så det är inte klokt. Inte konstigt att världen är ojämlikt.
Om en man skulle skriva om en annan mans otrohet och efterföljande plundring av sin bedragna kvinna, som du (och en annan här) gör i detta fall så skulle det bli ett enormt ramaskri.

En annan OT-fundering: om det nu inte är OK att göra närmanden på jobbet (i alla fall inte för män), hur fick dessa det då ihop? Borde inte den kvinnan ha rejektat och anmält honom direkt, istället för att "falla" for honom?

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
P
maxmsm skrev:
Jag hade bytt lås omgående, jag har vänner som trott samma och plötsligt så har skrabban stått i kåken och glott!
"Skrabban"? Men varför använda så fula ord mot någon som man älskat och är mor till ens barn?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.