Hej!
Ska byta kontaktor och skyddsrelä till våran 3fas vattenpump.
Har hittat en liknande kontaktor men är en bokstav som skiljer.
Dom heter LC1K0910Q7 och LC1K0910V7.

Sitter den modellen med "Q" i idag. Kan jag köra med den andra ändå som har ett "V"? båda är 400v.
Ska köpa med skyddsrelä som heter LR2K0308.

Pumpen har troligtvis bränt i lindningen för jag har ström på 3 kablar ner men bara motstånd mellan 2st kablar när jag mäter.

Tack på förhand
/Klas
 
Du kan använda den du hittat de är helt jämförbara. Och motorn verkar kass precis som du kommit fram till.
 
GK100 GK100 skrev:
Du kan använda den du hittat de är helt jämförbara. Och motorn verkar kass precis som du kommit fram till.
Tack för snabbt svar!
Lika bra att byta el komponenterna som styr pumpen när man ändå ska byta..
 
Har du en pump i borrhålet och ska byta, det finns flera fabrikat. Med DEBE-pumparna så följer en låda med kontaktor och motorskydd med och i utförandet 400 V ( ingen nolla behövs ) DEBE säger att deras garanti inte ska gälla om man inte använder det som följer med. Men det är bara skitsnack.
 
J jonaserik skrev:
Har du en pump i borrhålet och ska byta, det finns flera fabrikat. Med DEBE-pumparna så följer en låda med kontaktor och motorskydd med och i utförandet 400 V ( ingen nolla behövs ) DEBE säger att deras garanti inte ska gälla om man inte använder det som följer med. Men det är bara skitsnack.
Pumpen sitter 90m ner i hålet ja.. lite oklart vad det är för pump men dom som borrade hålet samt installerade pump 2006 ska byta den.
Ska se att dom byter el komponenterna med när dom ändå är här. Både för garanti och driftsäkerhet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.