P
L
Ta ett med fiber i , det blir starkare och tål mer , förutsätter att du inte har golvvärme , då ska det vara med fiber i , lite prisskillnad , men du väljer
Det går åt 20KG per centimeter och m2

Det är fiber i bägge.

L
Stefan N Stefan N skrev:
Det är fiber i bägge.
Den ena är väl lite bättre för GV har jag för mig , men kanske lite överkurs hos TS , då går det med den billigare

P
Det ska vara golvvärme. Kommer nog behöva 40-50 mm längst från golvbrunn.

L
El-värme i golvet ?? det lägger du under flyten och tätskikt ovanför
Golvet bra skevt då , kolla upp med varuhuset , så du får för GV annars inte bra och armera med nät som finns 20X20 mm och limma det med limpistol så det ligger kvar när du flyter
prima ordentligt på golvet
V-kabel limmas ovanpå nätet , samma där limma tätt annars flyter den upp när flyten kommer
Tänk på att det inte får finnas en enda springa när du flyter , då rinner det ner i bjälklaget , bara flyta en gång till
Det med v-kabel och el till det , är el-gubbegöra , så det blir rätt med givare i golv och termostat .
lite av integörasjälv ska mätas av flera gånger så inget gått på tok

P
Ska ha vattenburen golvvärme. 8 mm slang från LK med minishunt. Jo jag vet att det ska vara underst. Golvspån. Armeringsnät. Slang och minst 20 mm flytspackel totalt en enligt LK.

L
P Peter_K skrev:
Ska ha vattenburen golvvärme. 8 mm slang från LK med minishunt. Jo jag vet att det ska vara underst. Golvspån. Armeringsnät. Slang och minst 20 mm flytspackel totalt en enligt LK.
Då är du på rätt väg :) bara spacklet då som ska tåla GV , , efter som du ska ha 8mm så bör du lägga tät med slang annars kan det bli dåligt med värme och randigt
Har du fått mått på mellanrummen på slangarna

L
Ett tips , slangen har ett s,k, minne i sig , lite svårt att få den bra i kurvorna , vill gärna resa sig
spola igenom med varmvatten , och låt det vara kvar , och plugga ändarna med träplugg så blir den snäll

P
Finns bra läggningsinstruktion på Golvvärmebutiken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.