Hej!
Vi ska sätta in ett nytt, idag inte existerande fönster. Huset är ett sedan tidigare ganska sönderrenoverat hus från 1920 där man tagit bort väldigt mycket fönster och där vi allt eftersom renoveringen framskrider kanske kan kanske kommer att sätta in fler nya. Men för att flytta in behöver vi lösa ett funktionellt kök och det första fönstret.

Vi tänkte oss ett två-luftsfönster som går att öppna utåt sidledes. Men blir helt förvirrade av prisskillnaden mellan olika tillverkare.
Vi vet att vi vill ha tre-glas (ffa för de ljud som finns i området), rundade profiler, haspar. Vi har kollat på bl a elitfönster och nordiska fönster. Priserna skiljer VÄLDIGT mycket. Vad är det som vi missar?

När ag sökte fönster i en viss stil och utförande så hittade jag ett som passade mig perfekt och till ett bra pris. Mailade några frågor för att se hur servicevänliga de var. Jag fick aldrig något svar så jag valde andra som inte helt uppfyllde mina kriterier men de var snabba med svar. Kanske det kan hjälpa dig lite i valet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.