2 048 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Skillnad på bevattningssystem?
Vad är det för skillnad på Gardena Irrigation Control och Gardena Bevattningskontroll Gardena Master? Vad ska dom användas till?
Jag ska egentligen köpa en ny Smart Gateway och såg att den säljs i paket med irrigation control eller med bevattningskontrollen till förmånliga priser, och eftersom jag är intresserad av att skaffa bevattningssystem så låter det intressant.
Jag ska egentligen köpa en ny Smart Gateway och såg att den säljs i paket med irrigation control eller med bevattningskontrollen till förmånliga priser, och eftersom jag är intresserad av att skaffa bevattningssystem så låter det intressant.
G golfgreen skrev:Vad är det för skillnad på Gardena Irrigation Control och Gardena Bevattningskontroll Gardena Master? Vad ska dom användas till?
Bevattningskontroll Master kopplar du direkt på vattenutkastaren, där du sen kan schemalägga när den ska släppa igenom vatten ut i slangen. ( 6 gånger per dag, 1-240min per gång). Du kan även koppla på en grenkontakt om du behöver använda två sprinklers, men då går båda igång samtidigt. (En bevattningszon)
Smart Irrigation Control används för att syra 6 olika bevattningszoner och så kan man förmodligen programmera helt fritt gällande tider hur länge m.m
Master "systemet" går på ca 2000kr
Smart Control systemet är minst 10 000kr om du ska ha basic.
Själv är jag väldigt anti gardena just pga av deras priser. Vad har du tänkt för system? Du kan även på in på https://my-garden.gardena.com/ där kan du se vad som krävs för just din tomt.
Jag har nog inget behov av att vattna olika zoner, det kommer vara typ hela gräsmattan eller ingenting.MaxHugo skrev:
Bevattningskontroll Master kopplar du direkt på vattenutkastaren, där du sen kan schemalägga när den ska släppa igenom vatten ut i slangen. ( 6 gånger per dag, 1-240min per gång). Du kan även koppla på en grenkontakt om du behöver använda två sprinklers, men då går båda igång samtidigt. (En bevattningszon)
Smart Irrigation Control används för att syra 6 olika bevattningszoner och så kan man förmodligen programmera helt fritt gällande tider hur länge m.m
Själv är jag väldigt anti gardena just pga av deras priser. Vad har du tänkt för system? Du kan även på in på [länk] där kan du se vad som krävs för just din tomt.
Nu vet jag inte exakt vad som finns, men såna där sprinklers som hoppar upp ur marken när det ska vattnas ser ju vettiga ut.
Testa gå in på gardenas trädgårdsplanerare, ritar upp din tomt sen gör den resten automatiskt.G golfgreen skrev:
Jag försöker begripa vad jag behöver för bevattningssystem och kollar just nu runt. Om man inte skall ha Gardena - vad finns det då för alternativ?MaxHugo skrev:
Själv är jag väldigt anti gardena just pga av deras priser. Vad har du tänkt för system? Du kan även på in på [länk] där kan du se vad som krävs för just din tomt.