Hej,
Tänkte sätta upp renoveringstapet och skulle vilja använda Auros vävlim som är naturligt latexbaserat. Renoveringstapeten rekommenderar non woven lim men kan det fungera lika bra med vävlim? Vad är skillnad? Någon som jobbat med Auros vävlim?

Tack på förhand
 
  • Gilla
BissyM
  • Laddar…
Rekomenderas det inte våtrumslim. Till renoveringstapeter. Vävlim och nonwovenlim är nog i stort samma sak
 
garvin garvin skrev:
Rekomenderas det inte våtrumslim. Till renoveringstapeter. Vävlim och nonwovenlim är nog i stort samma sak
Tror det är en form av easy up variant så därför rekommenderar de non woven.
 
Vilken renoveringstapet är det? Skulle tro att vävlim är ett bättre alt än NW.
 
Brukar använda Colorama vävlim extra. Ett tips om det är en väldigt sugande yta är att förlimma med en strykning.
 
  • Gilla
Ollza och 1 till
  • Laddar…
janwide
Har precis ställt samma fråga till en kompis som är målare sedan drygt 40 år tillbaks. Den sitter lika bra oavsett limsort. Men vävlimet hugger snabbare och är svårare att jobba med om man är ovan.
 
  • Gilla
Ollza
  • Laddar…
Ska man jobba med den bredare varianten (100cm) är min erfarenhet att ett vanligt vävlim inte orkar hålla den. Ett våtrumslim är än starkare, men det bygger dir så därför brukar jag undvika att använda det.
 
Mazen Mazen skrev:
Ska man jobba med den bredare varianten (100cm) är min erfarenhet att ett vanligt vävlim inte orkar hålla den. Ett våtrumslim är än starkare, men det bygger dir så därför brukar jag undvika att använda det.
Ok tack. Denna är 50 cm så inte fullt så bred.
 
här sätter en målare "Easy cover" med auros lim en annan produkt , men han verkar nöjd med limmet iallafall.
 
  • Gilla
Ollza
  • Laddar…
O Ollza skrev:
Ok tack. Denna är 50 cm så inte fullt så bred.
Kör med ett bra vävlim, tex Colorama men även Rustas funkar, så har du mer tid att korrigera tapeten..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.