Hallå!
Ska köpa glas till en vägg i bastun. Troligen köper jag glas från interglas men de säljer inte stabiliseringsskenor. Från en lokal glasmästare kostar det 7000kr för 2,3 meter bred och 1,8 meter hög.

Det jag inte fattar är: är det bara vanliga u-profiler i aluminium man använder? Det kan jag ju köpa för nån tusenlapp om jag inte missförstår nåt. Antingen direkt från Kina eller från nån europeisk profilförsäljare. Typ:
http://www.kerolhardware.co.uk/show...channels-with-insert-for-8-or-10mm-glass.html

Vh/
Kan inget om glas och köper hellre kvalitet än sämstitet, men kan man spara 5000 spänn är det ju värt...

Samtliga leverantörer av glastillbehör har u-profiler, sedan finns speciella profiler för olika typer av glasning. GSAB har tex sin Alu-Room som är grymt smidig. Bohle , Paüli har också egna. Du hittar garanterat det du behöver i Sverige till rätt pris om du kollar runt lite.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
JohannesO
  • Laddar…
Men det är alltså bara u-profiler som används? Inget mer special? Det kostar ju typ 1200 kr...

Vad mer special tänker du på?
Alu Room profilen möjliggör glasning från sidan, uprofil måste man skjuta i glaset i.
En uprofil blir dock mindre och diskretare men det borde vara ointressant i ditt fall.
Två typer av aluminiumprofiler för glasning visas, en ovanifrån och en från sidan, med måttangivelser i millimeter.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Miljardprogram
  • Laddar…
N
Om man använder olika storleks u profiler uppe och nere så behöver man inte skjuta i glaset. Nu vet jag inte riktigt hur din konstruktion ser ut men om du har 8 mm glas eller tjockare behöver du bara lister uppe och nere. Vanliga u profiler går bra se bara till att dom är behandlade för att klara av badrum.

• Gilla
JohannesO
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.