Har aldrig försökt att reparera eller gjort någon typ av renovering till ett golv men idag när jag flyttade ett verktyg då kommer en del av golvet med. Jag har bifogat två bilder men vet inte om man kan fixa den som är mitt i vardagsrummet.
Det finns lack och olja och flera andra möjligheter, men vad är det bästa sätt att fixa det här problemet?
Storleken: 3x2x2 cm (triangel)
Under borttagen lager är det ren trä (osäker vilken typ)
Det finns lack och olja och flera andra möjligheter, men vad är det bästa sätt att fixa det här problemet?
Storleken: 3x2x2 cm (triangel)
Under borttagen lager är det ren trä (osäker vilken typ)
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Jag ser inte detta som ett problem.
Lossnad lack bara? En osynlig lagning kommer du nog aldrig få med mindre än att du slipar hela golvet och lackar om det - om det nu ens är slipbart och inget tunt laminat.
Enklast är nog bara att fylla i med några lager lack i ”triangeln” och leva med insikten att golv är en slityta som får sina skavanker med tiden.
Enklast är nog bara att fylla i med några lager lack i ”triangeln” och leva med insikten att golv är en slityta som får sina skavanker med tiden.
Kan förstår men är inte den som bestämmer.T Thomas_Blekinge skrev:
Vet att det ska aldrig vara osynlig men försöker bara göra detta lite mindre synlig. Tack för svaret!B b8q skrev:Lossnad lack bara? En osynlig lagning kommer du nog aldrig få med mindre än att du slipar hela golvet och lackar om det - om det nu ens är slipbart och inget tunt laminat.
Klicka här för att svara