Hej,
Tänkte sätta upp lite belysning i vårt uterum som är relativt öppet och där vi för närvarande har vår pool. När jag säger öppet så menar jag att väggarna stannar ca 30 cm innan taket på framsidan.
Första tanken som slår mig är att sätta IKEA skenor på undersidan av de 3 bjälkarna i taket och då sätta 2-3 hängande lampor i varje som därmed går att justera efter behov. Men nu börjar jag fundera på om det kanske inte är så bra när det är så pass öppet? Skenorna kanske kan rosta/ärga?