12 729 läst ·
69 svar
13k läst
69 svar
Skatteåterbäringen är på ingång...
För första gången på så många år får jag tillbaka på skatten. Har beställt en Hammer A3 26 med hjul o förlängningsbord.
Då jag sedan några år driver egen firma så vore det ekonomisk våldtäkt att köpa verktyg för privata pengar.
Därmed återstår alternativ två, att skänka tillbaka stora delar av pengarna till staten genom en våldsam shoppingrunda på Systembolaget.
Därmed återstår alternativ två, att skänka tillbaka stora delar av pengarna till staten genom en våldsam shoppingrunda på Systembolaget.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 996 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 996 inlägg
Detta är verkar även jag som egenföretagare få innan midsommar. Loggar jag in på Skatteverket står det att pengarna gick den 1:a, men på banken syns inget ännu, någon tjänar tydligen pengar på transit...
/U
/U
Noterade att de anser att de betalat ut pengar enligt skatteverkets e-tjänst den 1/6 men fortfarande inget på kontot... 
Verkar som att det första som dessa pengar skall betala är en oförutsedd bilservice på 5,500:-
Verkar som att det första som dessa pengar skall betala är en oförutsedd bilservice på 5,500:-