12 729 läst ·
69 svar
13k läst
69 svar
Skatteåterbäringen är på ingång...
Själv blir det 2v i Grekland i Augusti.... samt ett pågående altanbygge...och till det bygget har jag "behövt" en C6BU2 och ett nytt Makitaset.....så det är bara att hålla med "badtastex" om att man alltid föregår själva utbetalningen.... 
Skulle vilja glasa in altanen men det räcker det nog inte till.... 
Vad gör ni eftersom ni får så mycket skatteåterbäring, har ni så stora hus/konsumtionslån eller vad? Bor själv i hus sedan 30år tillbaka (olika hus)men har nästan aldrig fått någon återbäring och har inte någonsin haft skattejämkning men ofta restskatt.
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 830 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 830 inlägg
Mycket vet jag inte, i år blev det ca 16.000, har alltid varierat mellan 0-25.000 beroende på arbete, inkomst och lånesituation under de ca 20 år jag bott i hus. Har en bit till jobbet så halva beloppet är reseavdrag.cecar33 skrev:
Har man några mil att köra till jobbet så blir det snabbt lite pengar tillbaka på skatten i form av reseavdrag. Å andra sidan har man ju lagt ut långt mer bara på att ta sig till jobbet...cecar33 skrev:
här går det in på sparkontot till kontantinsats, hoppas på att kunna köpa hus vintern -14 eller senast våren -15 (max huspris 2 mille, men med tre barn går det inte fort att spara)