Direkt in på båt-kontot utan att passera renoveringskassan! :)

ullberg
Lolle skrev:
Fast from i år skulle väl vi med handelsbolag kunna deklarera elektroniskt och få tillbaka precis som andra privatpersoner?
Intressant, gäller det enskild firma också? jag hade just tänkt göra det (ironiskt) bittra inlägget att jag får vänta ett halvår, men kanske ska leta lite på skv:s sida...

/U

EDIT: hittade detta: http://www.skatteverket.se/omskatte...midsommar.5.71004e4c133e23bf6db800062711.html

Men det var ju redan förra året, och jag fick då inte tillbaka något innan midsommar, trots elektronisk inlämning, fick andra det? Iof. inga stora pengar för mig, men ändå trevligt om jag kan få vantarna på dem lite tidigare.

Redigerat:
ullberg
phl skrev:
Så kanske det var, vill dock minnas att jag deklarerade elektroniskt även förra året och då kom det inga pengar förrän till jul. Blir oavsett vad bara kaffepengar tillbaka i år.
Om jag fattade det rätt gällde det från förra året för EF (vilket jag har, fast jag fick som sagt först i december), och detta år har man inkluderat HB också.

/U

Blir delar till min ena Kapitän.
Broms och motordelar.

Efter att ha lagt ner ca 100k i delar på chevan så kom jag på att den nog blir för törstig att ha som bruksbil så nu får det bli nya tag med en kappan istället så får chevan rulla som nöjesåkarbil istället senare.

Uppgradera kamera utrustningen, nya däck till Camaron och virke till ett cykelskjul.

Nya golv i kök och hall, spis, fläkt, bänkskiva, ho, blandare, läskigt va pengar går att bränna fort

Jag köpte en lgh nyss, så återbäringen kommer landa i 3 turer med bil+släp mellan Skåne och Sthlm, samt antingen rivning av en vägg i köket på lgh, alt byta lite inredning i badrummet,

Aahh, jag passar på nu när frugan är bortrest den här veckan. Det blir alltid så mycket tjafs när det är hon som tar emot kartongerna från bilbuden. En Fuji Q4 färgspruta, slipstenar, en hyvel, en luftreningsapparat och lite annat smått och gott är på väg från Axminster och Rutlands...ETA torsdag.

Thailand med familjen 3 veckor i januari/februari 2014.

Jag är mest konfunderad över hur skattmasen resonerar och den slutgiltiga återbäringen har jag ingen aning om.
Först får man ett inbetalningskort på ca 13.000:- då dom anser att jag inte betalat min F-skatt på en planerad vinst som i slutändan bara nåddes till 50% - Inte så konstigt då man ligger + på skattekontot så skickar dom inte ut några inbetalningskort (!?). En vecka senare kommer deklarationen som säger att jag skall få tillbaka ca 21.000:-.
Efter att ha deklarerat så är staten dessutom skyldig mig ca 26.000:- i momspengar.

Man kan ju tycka att den där inbetalningen på 13kkr var ganska onödig så här i efterhand.

Deras pengar = Bråttom! Bråttom!
Mina pengar = Mjaaa... till hösten kanske.... :thumbdown:

Blir en friggebod... Och om det går igenom så har jag kikat på en fräs också :-)

Sparkontot...

Krilleman
Sparkontot här med!

Siktar nog på en bandsåg från Meber.
Var nere i deras fabrik i Carpi tillsammans med brorsan förra veckan.
Dom känner av den ekonomiska situationen så det var låg aktivitet, men fina bandsågar.
Fick erbjudande om bra rabatt, så det blir nog en 500, samma maskin som Ejcas MBS 500.
IMG_0043LowRes.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.