Jo sådan skarvsladd till motorvärmaren minns jag att farsan hade på 70-talet...

Jag har en på en gammal Ferguson (traktor) har haft på en Volvo 242 och en Folka motorvärmarsladd alltså

Okej, finns det något speciellt namn på sladden/kontakten?

//Patrik

Det var helt enkelt ett motorvärmaruttag, det har senare ersatts av runda först ett lite större och i dag av dom lite mindre runda. Det jag har är av fabrikatet Calix

Var det inte motorvärmartillverkaren Calix som körde med sådana kontakter för många år sedan?

Edit: Elmont hann före :)

har en splitter ny sån handske liggande i gömmorna, men lär aldrig få den såld då det knappt finns några bilar kvar som den passar på, och de bilarna som finns körs ju bara på sommarn...

Okej, tack då vet jag! När man hittar en ny okänd "elsak" på gården så är man ju tvungen att ta reda på vad det är! :D

//Patrik

A
Som sagt ett gammalt motorvärmaruttag, Calix var en men fler fanns, Calix körde med blå, fanns ett märke som var mörkt brun, nästan på gränsen till svart. Innan dessa kom så var det en oval modell, nästan som en trefas handske i miniformat (som det såg ut till gamla strykjärn och våffeljärn m.m. nästan). Och efter denna blåa kom runda av mer standardmodell, men däremellan fanns en rund modell av lite mindre Format som b.la Volvo sålde. Och dom nuvarande är runda och ännu mindre och passar inte mellan varandra av dom olika fabrikaten.

och som ännu mer uttömmande info kan nämnas att de stora runda intagen är samma som CEE216-6

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.