2 214 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Skarven sprack
Jag följde konstens alla regler enligt instruktioner från diverse tillverkare gällande gipsskivor i taket: Glasfiberremsa,tunt med spackel,torkning,mer spackel,torkning,ännu mer spackel,torkning,slipning,målning,torkning och sen målning med strukturfärg... Sen sprack färgen i skarven alla fall efter två veckor... Fan vad trött man blir... Hur ska man reparera det här ? Ta bort lösfärg,spackla och måla igen eller ? Eller gärva spacklet från skarven och lägga en pappremsa istället för glasfiberemsan och samma procedur som förra gången? Rejält tungt att börja göra back-jobb när det finns en massa annat arbete med kåken... >
Glasfiberremsan igen ja... den är inte bra.
Man kan använda "våtrumsremsa" som man har får att armera fuktspärr i badrum med. Den är av en mycket fin glasfiberväv och armerar i alla ledder och är lika tunn som papper. Dyrare ja, men
mvh plexi
mvh plexi
Klicka här för att svara