9 627 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Skarvar trall
ska man göra något mönster på skarvarna eller ska skarvarna få bli där det blir?
Alt 1. Skarva på 2.a golvåsen sedan 3.e och sedan 4.e sedan börja om igen på 2.a, 3.e och 4.e osv....
Alt 2. Skarvar utan något system alls utan där det blir.
Alt 1. Skarva på 2.a golvåsen sedan 3.e och sedan 4.e sedan börja om igen på 2.a, 3.e och 4.e osv....
Alt 2. Skarvar utan något system alls utan där det blir.
Du ska ha ett system men alt. 1 blir så synligt..som en trappa. Kommer inte ihåg hur jag gjorde men ska kolla på det.
INTE ALT 1!!!!!!athena skrev:
lite planering gäller för att få det som ett snyggt golv...
du lägger inte som man lägger parkett.
ibland börjar man å lägger en trall mitt på altan å skarvar utåt m.m.
det får ej se ut som ett system om du förstår?
mvh
estwing
hahaha nej ej mitt på altan utan mitt på raden som du är...athena skrev:
man börjar alltid lägga trallen utifrån å in.
förstår du nu vad jag menar?
tyckte det lät lite jobbigt. Du menar första raden lägger man en bräda på mitten och skarvar ut mot höger och vänster. Men nästa rad tar man en kortare bräda då på mitten eller läggar man från höger då och nästa rad börjar man från vänster sedan kanske mitten igen.
Men måste det verkligen vara något system är det inte bara att lägga från en kant till den andra och sedan att inte försöka ha alla skarvar på samma ställe :S
Men måste det verkligen vara något system är det inte bara att lägga från en kant till den andra och sedan att inte försöka ha alla skarvar på samma ställe :S
Du lägger alltid utifrån och in, börjar du i mitten blir det jobbigt. Det blir enklare när du ska lägga om du har nån tanke, annars får du stå och fundera på varje.
nej.mattias_75 skrev:
du kan inte alltid bara göra så.
har man samma längd på sin trall så blir det system matiskt skarvar på samma golvreglar HELA tiden.
därför måste du lägga på mitten ofta å gå till höger å vänster...
detta är en tanke å blir finare så man ej ser ett system med skarvarna.
men smaken är som baken...
man väljer själv, trappning, varannan lr var tredje skarv hela tiden lr skarvar över hela ytan.
mvh
estwing
Jag kör alla skarvar på samma ställe, sen en bräda vinkelrätt. Ser snyggt ut och går snabbt att lägga. En extra regel och några kortlingar behövs.
_______________ | | _________________
Redigerat:
Klicka här för att svara