25 617 läst ·
64 svar
26k läst
64 svar
Skarva vattenrör under diskbänk?
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Det känns nästan för bra för att vara sant. Men nu är allt klart. Och det fungerar på första försöket. Inte en droppe läckage.
Edit: Det enda jag oroar mig lite för nu är att jag tror inte jag gjorde rent i röret efter jag sågat och filat. Är det något man borde göra något åt, trots att jag nu satt ihop allt? Är det viktigt att tänka på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: Det enda jag oroar mig lite för nu är att jag tror inte jag gjorde rent i röret efter jag sågat och filat. Är det något man borde göra något åt, trots att jag nu satt ihop allt? Är det viktigt att tänka på?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "sågat filat"
Sågar & filar
Vårt sortiment av handhållna sågar och filar är utformade för att möta alla dina snickeri och metallbearbetningsbehov. Vi har ett brett utbud av sågar, inklusive bågsågar, sticksågar, fogsvansar och mycket mer. Våra sågar är tillverkade
Läs mer
Bra jobbat!! Jag har aldrig förstått hur man skulle kunna göra rent i ett rör som redan är installerat. Ni överlever nog den lilla smutsen. Sitter ju sil i blandaren om det skulle vara något spån, annars får ni se det som kosttillskott!
När jag bytte satt det inga stödhylsor heller, men jag klämde i det. Det är inte alltid rätt från början...
När jag bytte satt det inga stödhylsor heller, men jag klämde i det. Det är inte alltid rätt från början...
Jag har lärt mig att man alltid lossar silen och spolar ut systemet för att sedan återmontera silen.Tosse skrev:
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Skarva tappvattenrör i schakt med inspektionslucka
Vatten & Avlopp -
Kan jag skarva ny svetsad ytpapp under äldre svetsad ytpapp?
Tak & Vind -
Skarvade vattenrör under diskbänken
Vatten & Avlopp -
Skarva-Laga regnvattenrör under mark
Vatten & Avlopp -
Vattenrören är skarvar i väggen, går de under dold fel?
Vatten & Avlopp