Stödhylsor behövs bara om det är mjuka eller halvmjuka kopparrör, till hårda kopparrör behövs inga stödhylsor.

Så antingen är det hårda rör eller så har det missats att sätta i stödhylsor.

Det känns nästan för bra för att vara sant. Men nu är allt klart. Och det fungerar på första försöket. Inte en droppe läckage.

Nyinstallerade vattenledningar och anslutningar under handfat utan läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: Det enda jag oroar mig lite för nu är att jag tror inte jag gjorde rent i röret efter jag sågat och filat. Är det något man borde göra något åt, trots att jag nu satt ihop allt? Är det viktigt att tänka på?

Redigerat:
Bra jobbat!! Jag har aldrig förstått hur man skulle kunna göra rent i ett rör som redan är installerat. Ni överlever nog den lilla smutsen. Sitter ju sil i blandaren om det skulle vara något spån, annars får ni se det som kosttillskott! :D

När jag bytte satt det inga stödhylsor heller, men jag klämde i det. Det är inte alltid rätt från början...

• Gilla
peterwesterlund
  • Laddar…
Tosse skrev:
Bra jobbat!! Jag har aldrig förstått hur man skulle kunna göra rent i ett rör som redan är installerat. Ni överlever nog den lilla smutsen. Sitter ju sil i blandaren om det skulle vara något spån, annars får ni se det som kosttillskott! :D
Jag har lärt mig att man alltid lossar silen och spolar ut systemet för att sedan återmontera silen.

• Gilla
peterwesterlund
  • Laddar…
fixarpelle skrev:
Jag har lärt mig att man alltid lossar silen och spolar ut systemet för att sedan återmontera silen.
Såklart! Borde jag kunnat räkna ut själv. Det var busenkelt :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.