5 766 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Skarva plastmatta
Jag la en plastmatta i hallen men lyckades tyvärr inte helt bra vid ett par dörrtrösklar. Men det visade sig att det inte alls var enkelt att skära bort en bit och försöka lägga dit en ny! Från början så klippte jag till mattan så att den var ett par centimeter för lång vid alla väggar. Sen fortsatte jag med mattkniven så att det blev snyggt vid alla väggar och hörn. Men vid trösklarna var det svårt att få till så tanken var att jag skulle klippa till en mindre bit som passade perfekt vid trösklarna. Det blev väl bra vid tröskeln men skarven mot den stora mattan var svår att få till. Hade mattejp på golvet under skarven, men jag lyckades inte skära så bra att skarven inte syns.
Det kanske inte ens går att göra så med en plastmatta, utan man måste skära rätt vid första försöket?
Några som har några bra tips på vad man bör tänka på när man lägger plastgolv så att man lär sig till nästa gång?
Det kanske inte ens går att göra så med en plastmatta, utan man måste skära rätt vid första försöket?
Några som har några bra tips på vad man bör tänka på när man lägger plastgolv så att man lär sig till nästa gång?
Produkter som diskuteras: "mattejp"
Mattejp
Mattejp används ofta för att säkra kanterna på mattor, löpare eller dylikt till golvet för att förhindra olyckor som att snubbla. De finns både som dubbelhäftande och enkelhäftande och är utformade för att ha stark bindningsstyrka men
Läs mer
Klicka här för att svara