Tack allihopa för svar!
Jag gjorde så att jag tog bort befintlig papp och la om hela taket i helgen(plus fredag) och det blev väldigt bra. Enda jag undrar över nu är om jag ska spika pappen mot trekantslisten på sidorna också?! Se bild.
Hej, såg precis det här och bilden.
Om jag ser rätt? så har du spikat precis i dalen/vecket (där pappen vänder uppåt)?
aj aj aj ... det som händer är när pappen krymper på vintern (och är extra spröd pga kylan) så kommer spikhuvudena göra hål i pappen ...
Kanske går att lägga en extra remsa över misstaget och "gucka" fast den rejält, och extra gucka på varenda spikhuvud.