Brainfart!!!!
 
Mats-S
Olahed Olahed skrev:
Tack allihopa för svar!(y)
Jag gjorde så att jag tog bort befintlig papp och la om hela taket i helgen(plus fredag) och det blev väldigt bra. Enda jag undrar över nu är om jag ska spika pappen mot trekantslisten på sidorna också?! Se bild.
Hej, såg precis det här och bilden.
Om jag ser rätt? så har du spikat precis i dalen/vecket (där pappen vänder uppåt)?
aj aj aj ... det som händer är när pappen krymper på vintern (och är extra spröd pga kylan) så kommer spikhuvudena göra hål i pappen ...

Kanske går att lägga en extra remsa över misstaget och "gucka" fast den rejält, och extra gucka på varenda spikhuvud.
 
Kommer ta hit proffs för att lägga kappor över, ledsnade ur när det sker sig det sista jag gjorde så då får dom städa efter amatören.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.