Hur löser man det på ett bra sätt tro? är det lamellfräs som gäller? finns det nåt bra alternativ? vill ju ogärna behöva vänta till måndag för att få det löst. Tips är välkomna! /Mvh Olof

• DSC_0090.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0089.jpg
    Skapa konto
Kanske man kunde borra och skruva från sidan i hålet som är ursågat på den ena skivan. Det är dock oroväckande lite material kvar till kanten, så risken finns att det kanske spricker.

Har du en överhandsfräs så kan du köra fulkexspår med en falsfräs och limma dessa med en stav.
Köper du samtidigt långa tvingar så kan du klämma ihop skivorna.
http://www.jula.se/sidfalsfras-3-2mm-186120

Om du bor nära Hornbach eller Bauhaus så har jag för mig att de har beslagen man brukar använda hemma, men som lordi sa, det är rätt lite mtrl kvar i ena skivan.

Jo; just att där är så lite material över gör ju att jag måste välja det "säkraste" bra sättet. Hur många spår kommer man undan med om man väljer att kexa?

Skulle fräsa ut på "hålsidan" c:a en halv cm under överkant och hela vägen ned. Sen limma in en remsa björkplywood. Sen är det bara att skruva ihop.

• Gilla
Funne
  • Laddar…
Kanske en dum fråga men måste dom vara ihopskarvade?

Lika bra att jag följer upp tråden. Det blev att jag tog det jag hade hemma; och jag tyckte det blev rätt bra tillslut. Det hade säkerligen blivit bättre genom att fräsa och kexa; men med olika djup på väggarna och skivor som rört sig lite skeva går det liksom ändå inte att trolla bort att där faktiskt är två skivor. Nåväl! La skivorna i höjd med varandra, maskeringstejpa fram till kanterna, borrade 2 stycken hål á 8mm från ursågningen vid hällen in i båda skivorna, la på lite trälim i hålen och silikon längs med djupet, banka in träpluggar så dom satt ca 2cm in på varje skiva och satte på 2 tving från ho-ursågning och häll-ursågning, och sen på med silikon längs med skarven. 20130815_152335.jpg
Skapa konto
20130815_152254.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
DrKron och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.