Hej. Har ett lite ovanligt problem. Under min balkong har jag satt upp ett innertak. Det täcker allt förutom längst in, vilket jag inte trodde behövdes. Dock. När det regnar o blåser, och det slår mot fasaden, så rinner vattnet ner mellan brädernas mellanrum. Och det blir blött på dynor etc under balkongen. Först tänkte jag sätta nån sorts stupränna invid husväggen undertill, men nu funderar jag på att täta mellanrummen istället. Ev med samma trycke som balkongbräderna. Vad tror ni? Är det en bra idé? Eller ska man använda ngt annat? Det lär ju dock bli ett j-a jobb, så finns det en lättare lösning så får ni gärna hojta. 
bild blev upponed men ni fattar
bild blev upponed men ni fattar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderade på en plåt, men får inte till det. Isf får jag fräsa spår i varje bräda, så att plåten kan skjutas in till väggen hela vägen. Låter lika krångligt det.GoForIt skrev:
Dynbox har vi f ö under balkongen, och där lägger JAG in dynor. Men resten av familjen tycks tro att de bor på nån sorts all-inclusive-anläggning med tanke på att de bara lämnar allt vind för våg...
Nu vet jag ju inte exakta förutsättningar hos er, men en normal väg är att du marker en rak linje och sågar av både botten och lock med en multimaskin. Sedan in med plåten med uppvik innanför bottenbrädan..netwolf skrev:
Funderade på en plåt, men får inte till det. Isf får jag fräsa spår i varje bräda, så att plåten kan skjutas in till väggen hela vägen. Låter lika krångligt det.
Dynbox har vi f ö under balkongen, och där lägger JAG in dynor. Men resten av familjen tycks tro att de bor på nån sorts all-inclusive-anläggning med tanke på att de bara lämnar allt vind för våg...
Klicka här för att svara