3 710 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Skarv i köksbänk?!
Igår fick vi vårt kök från HTH. Till vår förskräckelse såg vi att vår bänkskiva har en skarv där ena biten bara är 22 cm. Skarven kommer ligga precis där vi tänkt ha vår torkställning.
Finns det inga bänkar som är längre än 360 cm?? Det kommer inte se snyggt ut med den lilla passbiten. Usch vad besviken jag är.
De kunde väl lagt skarven vid spisenhällen i stället? Eller vart är det bästa stället att lägga skarven?
Vi ska självklart ringa och höra vad köksansvarige på Eksjöhus har att säga. Men jag vill gärna höra vad ni tycker.
Finns det inga bänkar som är längre än 360 cm?? Det kommer inte se snyggt ut med den lilla passbiten. Usch vad besviken jag är.
Vi ska självklart ringa och höra vad köksansvarige på Eksjöhus har att säga. Men jag vill gärna höra vad ni tycker.
Det låter som att det kanske finns bättre ställen att lägga skarven på, men kom ihåg att det ofta krävs 20-25cm mellan en skarv och någon annan bearbetning av skivan (tex uttag för häll eller diskho) för att garanti skall lämnas på skarven/skivan.
Vi fick prata med köksarkitekten och det var tyvärr inte mycket att välja på. Det finns ingen bänk som är längre än 363 cm (tror jag det var). Arkitekten tyckte inte att det fanns något lämpligare ställa att lägga skarven eftersom den inte går att skarva vid spisen och inte heller vid diskbänken.
Skarven ska i alla fall knappt synas och den ska vara fuktsäker om man gör på rätt sätt. Så det blir nog bra tillslut i alla fall
Skarven ska i alla fall knappt synas och den ska vara fuktsäker om man gör på rätt sätt. Så det blir nog bra tillslut i alla fall
Klicka här för att svara