Hej,
Jag har köpt nytt munstycke till takdusch där koppling till rör är för stor så jag undrar om det finns någon koppling eller annan lösning man kan göra?
Till vänster koppling för nytt munstycke som är för stort för koppling i dusch och till höger koppling till gammalt duschmunstycke som är för stor för nytt duschmunstycke.
Jag har köpt nytt munstycke till takdusch där koppling till rör är för stor så jag undrar om det finns någon koppling eller annan lösning man kan göra?
Till vänster koppling för nytt munstycke som är för stort för koppling i dusch och till höger koppling till gammalt duschmunstycke som är för stor för nytt duschmunstycke.
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 inlägg
Det finns nog ingen direkt standard på vad de kan hitta på för kopplingar till olika munstycken i dylika områden. Vad är det för takdusch/fabrikat? och hur ser anslutningen ut?
Osäker på vad för fabrikat men ett stort fyrkantig munstycke. Bifogar bild på okomplicerade anslutning där en av anslutningarna tidigare skall sitta och sedan mot rördel efter rör från blandare.S Stefan1972 skrev:
S Stefan1972 skrev:
Det enda som går att skruva lös från delen med kula är plastringen MEN plastringen till nya duschmunstycket är mindre så den får inte plats där.ådal skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 inlägg
Som sagt, ganska så modellspecifikt och ingenting sånt här görs ju så att man ska kunna använda munstycken från nån annan. Steg ett är nog att ta reda på fabrikat och sen se vad de kan erbjuda.
Klicka här för att svara