Hej!

Jag kommer att förlänga våran blivande sovstuga med att bygga ett "förråd,skärmtak,skjul" här bakom var jag börjar gräva ur. Kommer gräva mer o lägga markduk och singel, skall vara "singel golv". Men min fråga är då är de bästa o bygga på plint eller ska man sätta jordankare? Det kommer att vara väggar samt en eller 2 dörrar in. Så hur skulle bästa alternativet vara o bygga här? 🙈

• 20260605_194424.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundmur eller bara stöd av natursten.

Z z_bumbi skrev:
Grundmur eller bara stöd av natursten.
Hej igen, så du tänker dig typ en grundmur med leca? Bifogar 2 st ai genererade bilder som jag tänkt mig, jag har haft tanken från första början att bara smälla ner jordankare o sätta pelare och sen bara göra ett enkelt bygge, men finns det några som helst nackdelar med detta? Skall inte vara isolerat och kommer enbart att förvaras "skrot" och annat som inte tar så stor skada ute liksom. 😁 mvh Markus

• file_00000000cb8081f481c254d1f730b465.png
    Skapa konto
  • file_00000000104c82469b3c726007599359.png
    Skapa konto
Nej grundmur av stenen som ligger överallt på bilden.

• Gilla
TorkelGlad
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Nej grundmur av stenen som ligger överallt på bilden.
Ja okey du menar så 🤩 ungefär som i denna bild då om jag förstår dig rätt ? 😁

• file_0000000061b481f4ab976020bd8a0938.png
    Skapa konto
Du kan ju kombinera stolpar i stolpspjut ( om du får ner dem) med kallmur av de överblivna stenarna.

Själv skulle jag föredra att bygga förvaringsskjulet med de enkla golvet helt separerat från sovstugan om syftet inte är att utöka bostadsdelen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.