Jag ska ha ett litet skärmtak över en del av min altan, men är osäker på dimensioneringen.
Taket kommer vara 3.55 x 3.1 m
Bor i Borås, snözon 2 eller möjligen 2,5
Skärmtaket är vid husets gavel, så det kommer sannolikt inte rasa ner någon snö från hustaket.
Lutningen på taket blir nog 10°.
Titta på bifogad skiss så ser ni.
1 . Håller detta?
2. Fyra takstolar och 3 stolpar, funkar det?
Mot fasaden skruvas en övre bärlina 145x45mm. Längst ut vilar en bärlina 170x45mm på tre stolpar 95x95mm.
Takstolarna är 4st vanliga reglar 170x45mm med ett avstånd på 118cm mellan varje.
På det lägger jag spikläkt 45x45mm med 30cm mellanrum och överst ett vanligt plasttak 1mm tjock i PVC.
Taket kommer vara 3.55 x 3.1 m
Bor i Borås, snözon 2 eller möjligen 2,5
Skärmtaket är vid husets gavel, så det kommer sannolikt inte rasa ner någon snö från hustaket.
Lutningen på taket blir nog 10°.
Titta på bifogad skiss så ser ni.
1 . Håller detta?
2. Fyra takstolar och 3 stolpar, funkar det?
Mot fasaden skruvas en övre bärlina 145x45mm. Längst ut vilar en bärlina 170x45mm på tre stolpar 95x95mm.
Takstolarna är 4st vanliga reglar 170x45mm med ett avstånd på 118cm mellan varje.
På det lägger jag spikläkt 45x45mm med 30cm mellanrum och överst ett vanligt plasttak 1mm tjock i PVC.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara