Hej!
Tänkte sätta upp nytt kakel/väggtegel i köket. Hittat ett som både jag och sambon storgillar. Vi har en blank stenskiva i köket, och känner att denna matchar som en mer ”rough” version bänkskivan. Precis som på produktbilden tänker jag en 2 mm fog i den kulören som är på bilden och en smal fog nertill så att bänkskivan och väggteglet inte går kloss an. Men vad tror ni?
Väggteglet heter KLIMEX väggtegel ultrastrong campana och jag har hittat det på Hornbach.
Tack på förhand!
/Martin
Tänkte sätta upp nytt kakel/väggtegel i köket. Hittat ett som både jag och sambon storgillar. Vi har en blank stenskiva i köket, och känner att denna matchar som en mer ”rough” version bänkskivan. Precis som på produktbilden tänker jag en 2 mm fog i den kulören som är på bilden och en smal fog nertill så att bänkskivan och väggteglet inte går kloss an. Men vad tror ni?
Väggteglet heter KLIMEX väggtegel ultrastrong campana och jag har hittat det på Hornbach.
Tack på förhand!
/Martin
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Det är svårt att få bort stänk och andra fläckar från en skrovlig yta som dessutom ser lite porös ut. Mycket lättare och enklare med en slät och tät yta (glaserat kakel, glas etc.). Men en del gillar ju marmorbänkar som är fläckiga etc. och kallar det för trevlig patina.
Jag har sjösten på väggen över diskbänk och spis. Det må vara snyggt men det är en opraktisk yta. Den är porös, matt och inte helt jämn. Ytan på det du visar är porös matt och mycket ojämn. Är utseendet allt som räknas och du gillar det är det bara att köra på. Om det spelar roll hur lättstädat det blir bör du kanske tänka om.
Klicka här för att svara