1 343 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
skapa fall med sågning i golvbjälkar???
Hej!!
är på gång att dra igång badrums delen i vårat utbygge, där är det nu reglat cc 30 både på väggar och golv (golvbjälkar 220 cm) måtten på golvet är 2900x2300.
varför jag undrar om golvbjälkarna är för att en kompis till mig vars föräldrar är snickare, kompisen gjorde om sitt badrum för en tid sen och då använde de sig av bland annat metoden att såga till golvbjäkarna så att de fick till lite fall, sen på detta så flytspacklade de till mer fall....
är detta en vanlig metod?
eller är det golvspånskiva rakt på golvbjälkarna och "bara" flytspackel?
hur skulle ni göra, såga och flytspackla eller bara flytspackla?
är på gång att dra igång badrums delen i vårat utbygge, där är det nu reglat cc 30 både på väggar och golv (golvbjälkar 220 cm) måtten på golvet är 2900x2300.
varför jag undrar om golvbjälkarna är för att en kompis till mig vars föräldrar är snickare, kompisen gjorde om sitt badrum för en tid sen och då använde de sig av bland annat metoden att såga till golvbjäkarna så att de fick till lite fall, sen på detta så flytspacklade de till mer fall....
är detta en vanlig metod?
eller är det golvspånskiva rakt på golvbjälkarna och "bara" flytspackel?
hur skulle ni göra, såga och flytspackla eller bara flytspackla?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Golvspån på "plana" golvbjälkar och sedan flytspackel för att skapa fall. Det blir väldigt jobbigt att få dit golvspånet om inte golvbjälkarna är plana.
PS. Glöm inte att limma spånskivorna mot träbjälklaget.
PS. Glöm inte att limma spånskivorna mot träbjälklaget.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Det är väldigt viktigt att golvspånet verkligen sitter fast utan möjlighet att röra sig. Jag tror att det blir väldigt svårt att få total anliggning mellan spånskiva och regel. Skivan skall som sagt både limmas och skruvas mot reglarna.
Klicka här för att svara