J Jansson69 skrev:
Men vad jag förstår så vill företaget komma och åtgärda men TS vill inte det..
Läste du första inlägget så framgår det att TS bett företaget fixa felen, men att de inte gjort det.

EDIT: Förstår vad du menar nu, och nä idag vill de väl inte det, så just det rådet passade inte i just detta fall.

J
L lbgu skrev:
Läste du första inlägget så framgår det att TS bett företaget fixa felen, men att de inte gjort det.
Fast om du läser längre ned så vill inte TS släppa in dom och inte svarar i telefon.
M mattie_river skrev:
Jag vill inte ha hit dem igen pga att de är opålitliga och fullständigt värdelösa. Och jag vill särskilt inte ha hit dem mitt i vintern och innan jul. Jag vill heller inte betala resten
M mattie_river skrev:
Jag kunde inte prata idag. Då - i princip - KRÄVER han att jag ska RINGA IMORGON

J Jansson69 skrev:
Fast om du läser längre ned så vill inte TS släppa in dom och inte svarar i telefon.
Jag insåg mitt misstag och redigerade mitt svar till dig, men du var för snabb att svara ;)

• Älska
Jansson69
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Antar att du bara skulle glömma det och ta in en annan firma och betala igen
Njej, men jag skulle inte riskera 100 000 i advokatkostnader på att stämma ett företag som "brukar" gå i konkurs när det bränner till. Det vore ungefär lika illa som att betala samma firma en gång till i förskott.

Lite som en telefonbedragare som har hållit på och ringa till mig varannan vecka, sedan efter ett tag så ringde någon annan, hörde på bakgrundsoväsenedet att det var från samma callcenter, och erbjöd sina tjänster om jag hade blivit lurad av telefonbedragare... Den första påstod att jag äger 4,1 bitcoin som jag "glömt bort" hos dem...

• Gilla
maria01
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Njej, men jag skulle inte riskera 100 000 i advokatkostnader på att stämma ett företag som "brukar" gå i konkurs när det bränner till. Det vore ungefär lika illa som att betala samma firma en gång till i förskott.
Det är tyvärr beviset att staten inte klarar av att uppfylla det man kan förvänta sig av dem. Inte konstigt att folk ibland väljer alternativ rättskipning när systemet tillåter fifflare att göra vad de gör i princip ostraffat.

M
Säg såhär... En fönstermontör som monterar 100 procent av fönstren fel (med fler än ett fel per fönster dessutom) kan absolut inte sitt jobb. Läser man på AMA i en halvtimme så klår du dem kunskapsmässigt. Vid påpekande av fel (det är egentligen en förenklad version i början av tråden) så har de inte svarat under månader för att sedan - utan överenskommelse om vad de tagit på sig att fixa - vilja dundra in i ditt hem med några dagars varsel. Redan vid något tidigare tillfälle så har jag sagt visst ni kan absolut komma och titta först, jag kommer att ta in ett utlåtande och sedan gör vi en överenskommelse om vad som ska fixas. Det är ett effektivt sätt att få dem att gå upp i rök för de vill stå på plats och snicksnacka. De VET vad vi vill att de ska göra men vill absolut inte komma överens om något skriftligen.
Just nu är det dessutom mitt i vintern. De har kunnat komma hit för länge sedan och kolla men det har de ju inte gjort när de förstår att vi har utlåtande från någon sakkunnig.

Redigerat:
  • Gilla
YuGi
  • Laddar…
M
J Jansson69 skrev:
Men vad jag förstår så vill företaget komma och åtgärda men TS vill inte det..
Hur vet vi att de vill komma och åtgärda? Jag har skickat en förteckning med fel och frågat om de ska fixa felen. Men de vill tydligen absolut inte skriva något till svar alls på det. Skulle de fråga om de fick komma och titta så får de göra det. Men alla överenskommelser och löften om vad de ska fixa ska vara skriftliga.

Anledningen till att jag helst inte vill ha dem där igen är att de är fullständigt värdelösa och helt opålitliga. Såna vill du inte ha micklandes med ditt hus. Hade de gjort något rimligt misstag och skött sig så hade det varit en heeelt annan sak.

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
N
Varför bytte du fönster?

M
N Nephew skrev:
Varför bytte du fönster?
Hade gamla fönster som var i behov av en del reparationer/underhåll, ville ha fönster utan mittpost, ville ha fönster med bättre ljudisolering.

N
Man kan renovera fönster och förbätta isolering, men jag förstår att du är ute efter perspektivfönster som förvanskade många gamla fina hus på 60-talet. Tyvärr går inte plåtfönster att underhålla.

M
Uppdatering. Kan meddela att fönsterleverantören/-montören nu har skickat en kreditfaktura på återstående belopp. Tydligen var de inte så intresserade ändå av att fixa felen om de skulle vara tvugna att ha en skriftlig överenskommelse om vilka fel de verkligen ska fixa... Tyvärr kommer deras fel att kosta mig åtskilligt mer att fixa än det krediterade beloppet.

Vill ni veta vilken fönsterleverantör ni INTE ska ta så kan ni skicka ett PM.

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
Det är fullt tillåtet att namnge firman här.

M
Morups fönster i Stockholmsområdet. Monteringen i andra regioner kan jag inte uttala mig om men här är den under all kritik.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.