Hej,

Vi har totalrenoverat vårt badrum på 6 kvadratmeter, gjort på totalentreprenad. Allt är mycket snyggt och proffsigt gjort, det endra problemet är att golvvärmen inte fungerar. Från början var firman här ett antal gånger, för att byta termostat, mäta elen etc. Nu har de slutligen insett att det måste vara fel på slingan någonstans och golvet skulle behöva läggas om. I och med detta har de också slutat höra av sig och kommer inte när de säger att de skall komma.

Vi har inte längre förtroende för entreprenören och orkar inte riktigt tanken på att riva upp och lägga om golvet med allt det medför, och vi fundrar därför på att leva utan golvvärme och i stället kräva tillbaka delar av betalningen. Så min fråga är: Hur mycket är det rimligt att kräva tillbaka?

Fakturan var på totalt 150.000 efter ROT.

Och innan ni frågar: ja, jag har betalat fakturan, hade inte en tanke på att testa att golvvärmen faktisk fungerade - jag har lärt mig till nästa gång...

Egentligen tror jag att det bästa är att riva golvet och byta slingan så det funkar som det ska även om det är jobbigt att låta dom komma tillbaka igen.
Har dom slutat svara så kontakta ARN.
Är ni nöjda med allt annat så är det såklart extra tråkigt att behöva riva golvet och göra om men bevisligen så kan dom göra det snyggt iallafall vilket alla inte kan.
Samla ihop lite mod och åk till dom och prata med ansvarig byggare och säg att ni är väldigt nöjda med arbetet som dom utfört och att det är mycket tråkigt att golvvärmen inte fungerar och att ni inte godkänner att badrummet lämnas utan fungerande golvvärme och kommer dom inte och åtgärdar så kommer ni kontakta ARN men att det är något som ni hoppas kunna undvika.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.