Goddag allihopa!
Är helt ny här på forumet, så det här blir givetvis min första fråga.

Vi har en lägenhet i centrala gbg, huset är från tidigt 1900 tal. Våran lägenhet byggdes 2006 på vinden i detta gamla hus. Dom sparade då det gamla ekgolvet som låg på vinden och återanvände det till golvet i hela lägenheten (Tror dock inte att det är från början av 1900 talet). Dom som ägde lägenheten innan oss har oljat in det i valnötsfärg (har verkligen tummen mitt i handen och kan ingenting om oljat, lackat eller något sådant så det här är bara en gissning från min sida).
Nu, efter att vi haft lägenheten i 2 år ser golvet av någon anledning för jäkligt ut. Det är småjack lite här och var, vita små fläckar (!) som om något haft en krita och duttat lite här och var på golvet.

Kan man göra något åt detta förutom att slipa om det? Köpte valnötsspackel och fyllde i ett jack i golvet som låg lite i skymundan, bara för att testa. Men det såg verkligen gräsligt ut.

Som sagt så har tummen mitt i handen, är numera student så har inte råd med några hantverkare så behöver desperat råd om hur jag ska göra?

Väldigt tacksam för svar och förlåt för att det är ett ganska så dåligt skriven fråga.

// Kristoffer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.