Hej!

Hade en firma hemma som slipade om parketten (flera rum, ca 53 kvm plus en trappa). Parketten i de flesta rum är från när huset byggdes på 50-talet, i ett rum tror jag att den lades in senare, kanske under 70-talet.

De har utfört slipningen så dåligt att besiktningsmannen underkände den. De har bla. inte slipat på svåra ställen som runt elementen, runt kanterna, vissa trösklar till hälften, har ej fyllt i sprickor etc. Den gamla lacken lyser igenom i en mörkare färg än den nya lacken och både golven och trappen ser "flammig" ut.

Jag vill nu kräva skadestånd av företaget då de har förbrukat en slipning av golvet, ett parkettgolv kan ju bara slipas ett par tre gånger som jag har förstått det.

Min fråga är hur man kan beräkna ett sådant skadestånd. Är det någon som har några ideer? Parketten var givetvis i mycket bra skick innan vi slipade om den, annars hade vi ju inte brytt oss om det.

Tack på förhand!

om den gamla lacken lyser igenom så kan de knappast ha slipat så mycket på golvet...tror inte du behöver oroa dig för det....

De har slipat ganska mycket i mitten av golvet, men inte längs kanterna och svår åtkomliga ställen.

Ingen som har någon idé om hur man kan beräkna skadestånd för parkett?

är väl näst intill omöjligt att beräkna ut ett skadestånd av ett 40 år gammalt golv. ta dit en ordentlig duktig firma med bra referenser och se om det går att slipa en gång till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.