Suck, upptäckte skada i fasaden på garaget vid vårinventeringen. Två fasadplankor är skadade ända in till papp och isolering. Ett kvisthål ser liksom utpetat ut, ca 6x2 cm + hackad vid sidan om dock ej igenom plankan
Sitter på baksidan mot häck så jag har inte sett detta tidigare. Är dock hyfsat säker på att det uppstått i närtid. Förfaller torrt men måste åtgärdas omgående så att inte hela väggen och fasaden skadas.
Vad tror ni getigar eller hackspett? Ingen aktivitet syns.
Behöver lite tips som nybliven husägare, vad kan man förvänta sig ungefär i kostad för att köpa tjänsten att laga detta? Lagt in på offerta, men är rädd för bli lurad.
Ringde Anticimex vilka inte verkade tro getingar men bilder inskickade även till dem.
Tacksam för tips.
Sitter på baksidan mot häck så jag har inte sett detta tidigare. Är dock hyfsat säker på att det uppstått i närtid. Förfaller torrt men måste åtgärdas omgående så att inte hela väggen och fasaden skadas.
Vad tror ni getigar eller hackspett? Ingen aktivitet syns.
Behöver lite tips som nybliven husägare, vad kan man förvänta sig ungefär i kostad för att köpa tjänsten att laga detta? Lagt in på offerta, men är rädd för bli lurad.
Ringde Anticimex vilka inte verkade tro getingar men bilder inskickade även till dem.
Tacksam för tips.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Jag renoverade 3 av 4 sidor på mitt hus (1,5 plan) med enbart hammare, kofot och fogsvans. Hade inte ens vinkelhake utan använde sågens inbyggda till det. Kan dock rekommendera en stadig sågbänk att fästa sakerna i, så den blir i så fall dyraste inköpet om du inte hittar begagnad.
Eftersom jag har trädroppbrädor ovanför fönsterna som skydd istället för plåt så använde jag en sticksåg för att såga sneda snitt i de brädorna, men hade gått med fogsvans det också.
Behövs alltså inga elverktyg alls för att renovera träfasader, snarast lättare utan om man är ovan.
Eftersom jag har trädroppbrädor ovanför fönsterna som skydd istället för plåt så använde jag en sticksåg för att såga sneda snitt i de brädorna, men hade gått med fogsvans det också.
Behövs alltså inga elverktyg alls för att renovera träfasader, snarast lättare utan om man är ovan.
Klicka här för att svara