Vi anlägger vår trädgård och har upptäckt att en stor del av betongplattorna har repor som förmodligen uppstått under transporten. Enligt anläggaren kommer märken försvinna efter ett tag när lite regn kommit på dem.

Kan detta verkligen stämma eller bör jag returnera?

• Betongplattor med synliga repor på en nyanlagd uteplats. En skottkärra står bredvid stenmjöl som används för plattsättningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle säga en padda med grus under eller padda utan gummiduk dvs den som har gjort arbetet har repat betongen. För att lyckas få plattorna så repiga under transport så har jag ingen aning om hur man gjort och då speciellt som betongskadorna är färska. I vanliga fall så soppas betongdamnet och fogsanden runt över plattan och repor ser äldre ut.

Jag tror nog inte det eftersom stenarna på pallen som inte blivit lagda ännu också har skador verkar det som.

• En stapel med kvadratiska betongstenar, varav flera har skador, ligger på en pall på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Då hade jag fel. Fast jag har inte sett det på sten i den omfattningen så något har gått fel i transporten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.