3 272 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Skadad fiberslang, bör man åtgärda det?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Ja det ser ju inget bra ut.............Svårt att förklara bort om det senare blir problem.
Finns ingen anledning att förklara bort det. Är ju ingen annans fel än mitt. Men är det möjligt att byta ut en del av fiberslangen? Jag antar det? Men känns onödigt att hålla på eftersom fibern uppenbarligen har klarat sigS Stefan1972 skrev:
Fibern är nog inte skadad och är det en blåsfiber/mikrokabel med förstärkt hölje så är risken liten.
Snurra bara eltejp kring skadan.
Däremot kan den vara svår att byta fiber, men inte krångligare att man då tar en grop och lagar ducten. Ta en bild och rita in var skadan är och avstånd från husvägg.
Däremot kan den vara svår att byta fiber, men inte krångligare att man då tar en grop och lagar ducten. Ta en bild och rita in var skadan är och avstånd från husvägg.
Du ser på den här bilden hur fibern ser ut som går i slangen.A AndersS skrev:Fibern är nog inte skadad och är det en blåsfiber/mikrokabel med förstärkt hölje så är risken liten.
Tack för alla tips och idéer, kommer köra på eltejp närmast skadan och sedan möjligtvis något mer över det, vi får se. Det är, som ni säger, extremt liten risk att nåt händer med själva glasfibern i framtiden utan det är väl framförallt om det ska blåsas om men då vet jag ju var problemet kan vara någonstans eftersom jag nu kommer vara duktig och märka ut skadan. 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden