Hej!

Fick vår garageport monterad förra veckan.

Vid avlastning så upptäcktes det att porten hade fått skador av estetisk karaktär.

Skadorna påverkar inte funktion på något sätt men är tråkigt på en ny port som kostar över 50.000kr.

Vad är en rimlig ersättning för detta?

Montör/återförsäljare är bra att ha och göra med, så räknar med bra support i frågan.

Det är en 6m Hörmann inkl en massa tillbehör, i udda kulör och slät yta.

Nyinstallerad vit Hörmann garageport i ett garage, med två stegar och synliga skador på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på vit garageport med ytskada och repor mot slät bakgrund.
Skapa konto

Estetiska skador på en vit, slät garageport med synliga repor och märken.
Skapa konto

Nyinstallerad vit garageport med estetiska skador i form av blå märken på den släta ytan.
Skapa konto

På insidan?

K Kane skrev:
På insidan?
Yes, utsidan har jag inte kunnat inspektera då porthålet är täckt.

J
Är det lacken som är skrapad eller är det färg, gummi eller liknande som man kan ta bort med lite fotogen?

J Jocke Best skrev:
Är det lacken som är skrapad eller är det färg, gummi eller liknande som man kan ta bort med lite fotogen?
Det är skrapad lack, man ser aluminium under.

Be montören fixa det, det är väl bara att dutta på lite färg. Eller ännu bättre; be dom skicka lite färg o gör det själv, då har du den rätta färgen när du skrapar porten själv.

Insidan, då har jag nöjt mig med någon mindre kompensation. Åtminstone tills du inspekterat utsidan. Är det fel även där hade jag fokuserat på utsidan.

• Gilla
Kane och 1 till
  • Laddar…
Håller med Noseone. Insidan går ju att justera med lite färg, utsidan är för mig känsligare.

Håller med Ovanstående.

Montören kommer fixa lite färg åt mig. För även en separat dialog med Hörmann.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
DHL tyckte också att mina portar var snyggare med lite bulor på insidan, fick fjärrkontroll att sätta på väggen invändigt samt kodlås utvändigt som kompensation.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.