Nytt lägenhetshus, flyttade in för ca 1,5 månad sen. Upptäckte nu, när jag tog bort lakanet som hängt där sen inflytt eftersom det nu ska monteras plissegardiner, att där är något som ser ut att vara en tillverkningsskada på fönstret. Trodde först det var smuts men det är som en massa små stenskott i fönstret, när man drar nageln över dem känns det som små hål. Tittar man rakt på är det genomskinligt men från sidan blir det mörka prickar..

Någon som sett något liknande? Nordahls fönster.. Kanske dumt att få påmonterat plissegardin på den nu om glaset redan är skadat?

Är enbart i nedre vänstra hörnet på en yta av ca 50x30 cm. Mest i hörnet.
 
  • Närbild på ett fönster med små märken vid kanten, potentiella tillverkningsskador, i ett nybyggt lägenhetshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat fönster med små prickar och hål, vy över en stad i bakgrunden och en kran synlig utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av fönsterglas med små prickar liknande stenskott, mot en suddig bakgrund av byggnader och himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Är det ojämt på utsidan om du stryker handen över där skadorna är?
 
Rejäl skrev:
Är det ojämt på utsidan om du stryker handen över där skadorna är?
Drar jag med nageln över både känns det och hörs det att där är ojämnheter.
 
P
D David86_M skrev:
Drar jag med nageln över både känns det och hörs det att där är ojämnheter.
Då skulle jag tro att någon har kört med vinkelslip på utsidan, för det blir så när vinkelslipens varma avfall träffar fönstret..
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Då skulle jag tro att någon har kört med vinkelslip på utsidan, för det blir så när vinkelslipens varma avfall träffar fönstret..
Låter troligt. Rent spontant, har ju läst om hur plissegardiner kan orsaka sprickor i glas pga ojämn uppvärmning osv, kan denna risken öka om man nu ignorerar denna skadan och bara kör på med plissegardin?
 
P
D David86_M skrev:
Låter troligt. Rent spontant, har ju läst om hur plissegardiner kan orsaka sprickor i glas pga ojämn uppvärmning osv, kan denna risken öka om man nu ignorerar denna skadan och bara kör på med plissegardin?
Ja det är bara kosmetiskt och inte något som påverkar fönstret annars..
 
  • Gilla
David86_M
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.