Nytt lägenhetshus, flyttade in för ca 1,5 månad sen. Upptäckte nu, när jag tog bort lakanet som hängt där sen inflytt eftersom det nu ska monteras plissegardiner, att där är något som ser ut att vara en tillverkningsskada på fönstret. Trodde först det var smuts men det är som en massa små stenskott i fönstret, när man drar nageln över dem känns det som små hål. Tittar man rakt på är det genomskinligt men från sidan blir det mörka prickar..
Någon som sett något liknande? Nordahls fönster.. Kanske dumt att få påmonterat plissegardin på den nu om glaset redan är skadat?
Är enbart i nedre vänstra hörnet på en yta av ca 50x30 cm. Mest i hörnet.
Någon som sett något liknande? Nordahls fönster.. Kanske dumt att få påmonterat plissegardin på den nu om glaset redan är skadat?
Är enbart i nedre vänstra hörnet på en yta av ca 50x30 cm. Mest i hörnet.
Låter troligt. Rent spontant, har ju läst om hur plissegardiner kan orsaka sprickor i glas pga ojämn uppvärmning osv, kan denna risken öka om man nu ignorerar denna skadan och bara kör på med plissegardin?Rejäl skrev:
Klicka här för att svara


