3 545 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Skada på fönster vid tillverkning
Skadorna som uppkommit finns på karmen, särskilt en kraftig skada på högra delen. Därför har leverantören beställt en ny karm. Och jag har bett montören att inte installera fönstret tills den nya karmen har anlänt.
Hur pass vanligt är det att leverantören inte ansvarar för bytet av karm själv?
Hur pass vanligt är det att leverantören inte ansvarar för bytet av karm själv?
Ursäkta all förvirring, det är karmen som är skadad och den som kommer att bytas ut.
Detta är helt rätt uppfattat.
För att bedömma om detta är ett korrekt avhjälpande av felet, så hade jag följande frågor till expertnera:
1) Kan detta leda till några eventuella nedsättningar i funktion och dyl om montören gör detta på byggarbetsplatsen? Skall det inte göras på fabrik?
2) Är det någon ide att montera fönstret innan nya karmen kommer?
3) Är det rätt av fabrikanten att kräva att montören gör detta arbete själv?
För att bedömma om detta är ett korrekt avhjälpande av felet, så hade jag följande frågor till expertnera:
1) Kan detta leda till några eventuella nedsättningar i funktion och dyl om montören gör detta på byggarbetsplatsen? Skall det inte göras på fabrik?
2) Är det någon ide att montera fönstret innan nya karmen kommer?
3) Är det rätt av fabrikanten att kräva att montören gör detta arbete själv?
Kanoners, då har jag fått svar på alla mina frågor.
Tack allesammans!
Ps. jag vet inte vad montör och leverantör har dealat fram, jag betalar i varje fall inte för det arbetet.
Tack allesammans!
Ps. jag vet inte vad montör och leverantör har dealat fram, jag betalar i varje fall inte för det arbetet.
Klicka här för att svara