Hej på er,
Är nybliven krypgrundsägare såg detta när jag var nere tidigare idag, har ej sett det vid tidigare kontroll Innan köp var även liknande skada på andra sidan huset men mindre område.
Någon som vet vad som kan hänt eller vad det kan bero på?
Är nybliven krypgrundsägare såg detta när jag var nere tidigare idag, har ej sett det vid tidigare kontroll Innan köp var även liknande skada på andra sidan huset men mindre område.
Någon som vet vad som kan hänt eller vad det kan bero på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt hus?H Hoppsans skrev:
Är det trossbotten man ser underifrån?
En besiktningsman borde anmärkt på det hela men det är väl ett tecken på att någon speglade in och inte såg något uppenbart från luckan. Hålet i vindskyddet i sig borde gett en enkel anmärkning på att sättas igen men den skadade golvåsen, eller vad man nu ser för konstruktionsdetalj, borde genererat en lagning.
Förmodligen en skada som uppkom då huselementet lyftes på plats.
Felaktig placering av lyftstroppen eller att inte mellanlägg användes.
Men detta borde ha lappats/tejpats över med rätt mtrl. efter att huselementet ställts på plats.
Felaktig placering av lyftstroppen eller att inte mellanlägg användes.
Men detta borde ha lappats/tejpats över med rätt mtrl. efter att huselementet ställts på plats.
Det är ju den bärande golvbjälken (Kerto 45x220) som fått rejält med stryk. Dock ser det ut att vara precis i skarven mellan två volymer vilket gör att det sitter en likadan bjälke tätt intill som gör att det inte borde vara någon större fara för bärningen. Men jag hade definitivt öppnat upp lite mer underifrån och kollat omfattningen av skadan.
Vad står ovanpå? Har du en kamin eller varmvattenberedare i rummet?
Klicka här för att svara