H
Hej på er,
Är nybliven krypgrundsägare såg detta när jag var nere tidigare idag, har ej sett det vid tidigare kontroll Innan köp var även liknande skada på andra sidan huset men mindre område.

Någon som vet vad som kan hänt eller vad det kan bero på?

Skadad ångspärr och exponerad isolering i krypgrund med märkning "PAROC".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad isolering och trä i krypgrund med synlig sönderriven ångspärr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad visar bilderna?
 
H Hoppsans skrev:
Hej på er,
Är nybliven krypgrundsägare såg detta när jag var nere tidigare idag, har ej sett det vid tidigare kontroll Innan köp var även liknande skada på andra sidan huset men mindre område.

Någon som vet vad som kan hänt eller vad det kan bero på?

[bild] [bild]
Nybyggt hus?
Är det trossbotten man ser underifrån?
 
H
FreQa FreQa skrev:
Nybyggt hus?
Är det trossbotten man ser underifrån?
Ja det borde det ju vara(är glad amatör vad gäller grunder) skiva och isolering där ovanför.
Nej det är från -07
 
Ser ut som man kört in pallgafflar eller liknande där när huset byggdes?
 
H
useless useless skrev:
Ser ut som man kört in pallgafflar eller liknande där när huset byggdes?
Hmm ok. Är bara det att inte sett det när jag kikat in tidigare, heller ingen anmärkning från besiktningsman, något som borde anmärkas på tycker jag? Om det ser ut såhär på två ställen i krypgrunden.
 
En besiktningsman borde anmärkt på det hela men det är väl ett tecken på att någon speglade in och inte såg något uppenbart från luckan. Hålet i vindskyddet i sig borde gett en enkel anmärkning på att sättas igen men den skadade golvåsen, eller vad man nu ser för konstruktionsdetalj, borde genererat en lagning.
 
Förmodligen en skada som uppkom då huselementet lyftes på plats.
Felaktig placering av lyftstroppen eller att inte mellanlägg användes.
Men detta borde ha lappats/tejpats över med rätt mtrl. efter att huselementet ställts på plats.
 
Det är ju den bärande golvbjälken (Kerto 45x220) som fått rejält med stryk. Dock ser det ut att vara precis i skarven mellan två volymer vilket gör att det sitter en likadan bjälke tätt intill som gör att det inte borde vara någon större fara för bärningen. Men jag hade definitivt öppnat upp lite mer underifrån och kollat omfattningen av skadan.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vad står ovanpå? Har du en kamin eller varmvattenberedare i rummet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.