Ja efter att läst detta forum i flera år och nu äntligen blivit med egen villa så börjar ju frågorna komma.
Frågan är ju då som rubriken beskriver, varför ser vattenbrunnen ut som på bilden, rören till pumpen går ner i ett rör i mitten av vad som verkar vara ett gjutet lock ca 2 cementringar ner i backen, hur tjockt locket kan va vet jag ej.
Började fundera på om röret eventuellt går till en annan brunn då vi har en till vattenbrunn uppe på platån ovanför huset. Men det känns ändå inte riktigt vettigt. Så därför vänder jag mig till er som kanske kan har några idéer.
MVH // Andreas
Frågan är ju då som rubriken beskriver, varför ser vattenbrunnen ut som på bilden, rören till pumpen går ner i ett rör i mitten av vad som verkar vara ett gjutet lock ca 2 cementringar ner i backen, hur tjockt locket kan va vet jag ej.
Började fundera på om röret eventuellt går till en annan brunn då vi har en till vattenbrunn uppe på platån ovanför huset. Men det känns ändå inte riktigt vettigt. Så därför vänder jag mig till er som kanske kan har några idéer.
MVH // Andreas
Medlem
· Västerbottens län
· 17 927 inlägg
Djupborrat med ejektorpump är väl en gissning
Protte
Protte
Liknande trådar
-
Nibe F2025 motorskyddet löser ut när värmepumpen ska stanna
Värmepumpar -
Varning för Parkettbutiken.se
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Snygga till Utedasset
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kommer Bostik outdoor seal 1566 någonsin härda helt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Utseende vid vattenbrunnen?
Vatten & Avlopp