782 läst ·
4 svar
782 läst
4 svar
Ska tjata lite om klinkers..
Vi ska till och renovera. Nu är frågan vart vi kan köpa det billigast,slingor, fuktspärr, primer, fix, fog, flytspackel, klinker o kakel.Runtom norrköpings området vissa av sakerna kanske är billigast på olika ställen.Är väldigt tacksam för svar.
bauhaus är nog billigast men där får man vad man betalar för. deras plattor är tillexempel inte alltid kalibrerade vilket betyder att det ibland kan skilja upp till 5mm storlek från platta till platta beroende på att alla plattor krymper i bränningen detta betyder juh att hela radmåttet blir snett och vint uhh och så ser det ut som om man haft tummen mitt i handen och retar sig på det i alla år därefter...
coop har samma plattor som bauhaus så kolla att det är kalibrerade innan annars finns risk att resultatet inte blir så bra när plattorna skiljer sig upp till 5mm i storlek. Tror de köper från svenska kakel. bara ställa 2plattor på ett plant underlag och kolla så de är jämna och så fortsätta med ett par. kolla även rakheten om det är stora plattor. k-rauta vet jag inte men skulle kunna tänka mig att det är låg kvalite på deras plattor oxå. dessa är oftast tillverkade i polen som eller turkiet. Eftersom turkiet inte är medlem i wto så får de inte köpa sacmi maskinerna som tillverkar plattorna och därför är kvaliten sämre
Klicka här för att svara