Byggahus.se

Ska ta bort en betongtrappa.

1. B
    Medlem · Skåne · 20 inlägg

Brandtafan

Medlem
    Jag skulle behöva lite råd om detta.
    Vi ska dränera vårat hus och har ett stort problem kan man väl säga.
    Jag tänkte först tunnla mig under trappan men eftersom att den är gjuten ovanpå en massa löst liggande tegelstenar så vågar jag inte riktigt det utan tänkt ta bort den istället. Har kört ca en timme med slägga och försökt bila bort med en borrhammare så gav jag upp pga ett annat problem. Jag fick bort en hyfsat stor bit in till väggen och såg att mexiteglet vilar på hörnorna av trappan så att nu ser man själva tegelväggen på huset. Vågar man bara köra på eller tror ni att där e en risk att mexiteglet kommer rasa när man fortsätter att ta bort trappan pga vibrationerna. Tanken e att hyra en jackhammer så att jag får bort trappan.
    Trappan e ca 2m bred o tror den kan va runt 1,5m hög

2. T
    Medlem · Blekinge · 7 627 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Kan du staga upp mexiteglet mot resterna v vangstycket med lite tryck i? Sedan kan du ju hacka bort den främre delen av trappan och vangstycket.
    Va rädd om Ölandsstenarna. Om du inte vill har de kvar kan du försöka sälja dem.

3. B
    Medlem · Skåne · 20 inlägg

Brandtafan

Medlem
    Det kanske är en idé. Men om jag ska stadga i vagnstycket o sen banka o hammra, jag e som sagt bara rädd för att det vibrerar så nått händer. Eller det får man kanske räkna med o köra på lite försiktigt istället.

4. T
    Medlem · Blekinge · 7 627 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Eller så hyr du en sjuhelvetiskt stor diamantklinga med motor och sågar av betongen jäms med huset.

5. Sutterängvillan
    Medlem · 53 inlägg
    Vad kostar sånt??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.