Vi har fått en ny varmvattenberedare installerad i vårt fritidshus med resultatet att varken pump eller varmvattenberedare fungerar längre. Ingen säkring har gått och inget fasbortfall, så vi funderar på om det kan vara någon felkoppling. Ska svart sladd vara lös?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 298 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 298 inlägg
Om någon har installerat en ny varmvattenberedare och den inte funkar så skulle jag ringa installatören och säga att denna får komma tillbaka och driftstätta.
Men det kan ju vara så att det var något som saknades och personen hade tänkt att komma tillbaka och slutföra. Så ring.
Om den svarta kabeln ska vara inkopplad eller inte går inte att svara på med bara att titta på en bild där inte allt går att se + ingen information om vad som går var.
Men oavsätt skulle jag sätta något på den, oberoende om det är matande sida eller inte.
Men det kan ju vara så att det var något som saknades och personen hade tänkt att komma tillbaka och slutföra. Så ring.
Om den svarta kabeln ska vara inkopplad eller inte går inte att svara på med bara att titta på en bild där inte allt går att se + ingen information om vad som går var.
Men oavsätt skulle jag sätta något på den, oberoende om det är matande sida eller inte.
Kan det även göra att varmvattenberedaren inte fungerar? Kopplingen går till en säkerhetsbrytare och sedan vidare till dosa som jag kikade i tidigare där jag tror att det stod 230 V.J J-banan skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi har ringt, men han tycker att det fungerade när han testade och att vi borde ringa elektriker. Vi letar på för fullt men får inte några napp.P PappasHammare skrev:Om någon har installerat en ny varmvattenberedare och den inte funkar så skulle jag ringa installatören och säga att denna får komma tillbaka och driftstätta.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 298 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 298 inlägg
Så denna installatör var inte någon 'elektriker'?J JLKR skrev:
Det finns inte någon knapp på VVB som ska tryckas på?
Installatören kanske stängde av när denne var klar och hade testat
Om inte vvb och vattenpump fungerar så låter det som att huvudsäkring har löst ut. De borde inte dela säkring. Om de matas från en annan central så kontrollera säkringar där, annars huvudsäkringJ JLKR skrev:
Nej, ingen elektriker. Vi har en automatik till vvb och pump och eftersom inte heller pumpen funkar så har nog något hänt med automatiken.P PappasHammare skrev:
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 298 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 298 inlägg
Det tror jag också! Vi sätter hoppet till att vi hittar en elektriker som kan titta på det imorgon.P PappasHammare skrev:
Klicka här för att svara