Ska sätta några utvändiga eluttag på framsidan skulle vilja kunna bryta strömmen till dessa på smidigt sätt undrar om någon som har praktiska tips för detta.
Är elektriker själv så har vi detta uträtt från kommentarer!
Tack på förhand
Är elektriker själv så har vi detta uträtt från kommentarer!
Tack på förhand
Framsidan = utsidan av huset?
Beroende på vilka laster du har kan man ju styra med en vanlig strömbrytare som man brukar ha till lampor.
Ett alternativ att köra med separata brunnar så kan du styra två pjäser i ett uttag eller köra ena fast.
Är man orolig att jordfelsbrytare kan komma att detektera jordfel kan man använda tvåpolig brytning.
Beroende på vilka laster du har kan man ju styra med en vanlig strömbrytare som man brukar ha till lampor.
Ett alternativ att köra med separata brunnar så kan du styra två pjäser i ett uttag eller köra ena fast.
Är man orolig att jordfelsbrytare kan komma att detektera jordfel kan man använda tvåpolig brytning.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Du missförstår mig, klart man får fråga, det jag funderar på är om JAG förstår frågan eftersom jag är rätt säker på att en elektriker vet vad en strömbrytare är.
Edit: kom ett inlägg mellan, men svaret var till El-löken
Edit: kom ett inlägg mellan, men svaret var till El-löken
Sorry skulle varit mer specifikt!JanneJanne123 skrev:
Tänker mig två av uttagen ska gå till ex julbel sen ett tvåvägsuttag på garaget för diverse användning.
Min tanke var kanske om ddt finns någon trådlös brytning kanske överkurs uttagen till belysning skulle kunna ligga över astrour
E El-Löken66 skrev:Framsidan = utsidan av huset?
Beroende på vilka laster du har kan man ju styra med en vanlig strömbrytare som man brukar ha till lampor.
Ett alternativ att köra med separata brunnar så kan du styra två pjäser i ett uttag eller köra ena fast.
Är man orolig att jordfelsbrytare kan komma att detektera jordfel kan man använda tvåpolig brytning.
Har du tittat på Plejd, där kan du få med Astrout.B Blixt 123 skrev:
Troll-tråd?
Definitionen av smidigt är för en kanske inte densamma för den andre.snaggletooth skrev:
Min första tanke var en strömbrytare men nu landar det allt mer i att det är en annan lösning som sökes, tror att Plejd kan fungera bra till detta.
Vad har du för förslag @snaggletooth, hur hade du gjort om detta vore i din stuga?
Troll eller inte, tråden blir väl lite till vad svaren gör den till också.
...
