Har rivit ut hela ekonomidelen på 64kvm med innerväggar, golv och betongplatta. Nu är plattan gjuten och klar, hade tänkt riva ner innertaket och resa upp nya innerväggar men stöter på patrull. Innertaket består av hela skivor på 600x2400, men dom sitter direkt mot takstolarna, dvs det finns inte någon glespanel emellan. Så då finns ju risken att isoleringen åker ner om man tar bort skivorna.

Hade velat få bort innertaket så att elaren har lättare att komma åt eftersom en del av väggarna kommer att flyttas. Dels så vill jag ha upp glespanel så att man har möjlighet att få fast både det nya innertaket och även kunna få fast innerväggarna. Dom gamla innerväggarna som gått i linje med takstolarna har suttit precis längs med takstolarna, men dom kommer att flyttas så man måste ju få någonting att fästa dom i.
Vad hade ni gjort??
Huset är ett myresjöhus från -88.

Bitet i det sura äpplet och lyft isolering där det behövs :(
Nya väggarna hade jag fäst i kottlingar mellan takreglarna, sen får man lappa ihop taket i de delade sektionerna efteråt.

Nu blev det som så att jag tar bort en rad med takskivor åt gången och följer efter och skruvar fast glespanelen allt eftersom för att inte isoleringen ska åka ner på backen. Är nästan färdig nu, men det var mer jobb än väntat. Kommer att fästa innerväggarna mot glespanelen på dom ställen som man inte kan komma åt att dra fast i en takstol. För det är ju trots allt 28x70 var 30:e centimeter, så det bör räcka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.