Hej.
Vi har anlitat en firma som skulle lägga om vår gatsten efter dräneringsarbete förra året.
Dom gjorde underarbete som vi tyckte såg bra ut, men sedan kom det ett annat gäng och gjorde själva stenläggningen av våra befintliga gatstenar.
Nu efter att sanden/gruset sopats undan är vi inte riktigt nöjda. Är vi petiga eller håller ni med.
Detta är väldigt mycket pengar för oss.
Hur hade ni gått vidare med detta om ni varit missnöjda?
Vi har anlitat en firma som skulle lägga om vår gatsten efter dräneringsarbete förra året.
Dom gjorde underarbete som vi tyckte såg bra ut, men sedan kom det ett annat gäng och gjorde själva stenläggningen av våra befintliga gatstenar.
Nu efter att sanden/gruset sopats undan är vi inte riktigt nöjda. Är vi petiga eller håller ni med.
Detta är väldigt mycket pengar för oss.
Hur hade ni gått vidare med detta om ni varit missnöjda?
Det är inte perfekt men bra mycket bättre än bilderna som har lagts upp i tidigare liknande trådar. Lite för många genomgående linjer och den hela bågen skulle jag säga är lite för flack men det kan vara bilden som luras.
Hur bred är ytan totalt och hur lång är bågen?
Hur bred är ytan totalt och hur lång är bågen?
Tack för snabba svar. Ytan är ca 4 x 20 meter. Skulle gissa mittenbågen är ca 2m bred.
Det syns inte på bilderna så bra men ytan är ganska "vågig", tittar man på låg höjd går det upp och ner, bildar små kullar och gropar. Svårt att förklara.
Kanske vi som är petiga bara?
Det syns inte på bilderna så bra men ytan är ganska "vågig", tittar man på låg höjd går det upp och ner, bildar små kullar och gropar. Svårt att förklara.
Kanske vi som är petiga bara?
Enligt markAMA går det inte vara mer än 5mm glipa på en 6m rätskiva.F Franke77 skrev:
På 4 meter hade det nog blivit bättre med 2 hela bågar istället för en lång.
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 470 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 470 inlägg
Jag tycker det skiljer lite för mycket i storlek på sten, och ibland lagt in mindre sten.
Och tillvissdel för stora fogar för att vara nöjd, och lite väl ocentrerade linjer.
Jag hade inte varit helt nöjd, men svårt att få det omgjort i efterhand.
Och tillvissdel för stora fogar för att vara nöjd, och lite väl ocentrerade linjer.
Jag hade inte varit helt nöjd, men svårt att få det omgjort i efterhand.
Är bild nr 2 är en "före"-bild?
Klicka här för att svara