Ja vad tror ni, vi är på jakt efter hus och har nu äntligen hittat ett vi gillar.
Nackdel, tåget går ca 30 m från huset.

Vad tror ni detta kan innebära för huset?? Skakningar?? Huset kanske kan vara skadat av detta???
Fast vi kollade källaren noga och det var inga sprickor.

Det är en ganska trafikerad sträcka, det går en hel del tunga godståg.
Jag är uppvuxen ganska nära tåget så jag tror att jag vänjer mig rätt snabbt, men jag har ju inen lust att ligga i sängen och hoppa när tåget kör förbi om nätterna.

Läste någonstans att man kunde bli sjuk i hus som vibrerade för mycket. Vad tror ni??

• 070630 013.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ytterligare en aspekt: Ta reda på om järnvägen ska förändras på något vis, inte kul att lägga ner en massa jobb på något som blir inlöst om fem år för att man ska bygga dubbelspår...

Järnvägen kommer att flyttas ifrån fastigheten minst 500 m. Beslut är redan taget men det kan hända att det blir fördröjt men som det är nu ska det väl vara klart med dubbelspår 2010.

Är uppvuxen i en villa med ca 40 meter till vältrafikerad järnväg. Inte blev jag sjuk av det. Alla som hälsade på undrade om det var jordbävning när tågen kom. Vi som bodde där reagerade inte. Huset ser inte så nybyggt ut så har det inte tagit skada än så lär det nog inte göra det fram till 2010 heller.

Sökarn
Det beror på grunden vad det står på och kan skadas av att det skakar.

Jag skulle inte ha köpt ett sådant hus.Det känns bara inte bra att bo så nära järnväg med allt som innebär.

Lhea skrev:
Ja vad tror ni, vi är på jakt efter hus och har nu äntligen hittat ett vi gillar.
Nackdel, tåget går ca 30 m från huset.

Vad tror ni detta kan innebära för huset?? Skakningar?? Huset kanske kan vara skadat av detta???
Fast vi kollade källaren noga och det var inga sprickor.

Det är en ganska trafikerad sträcka, det går en hel del tunga godståg.
Jag är uppvuxen ganska nära tåget så jag tror att jag vänjer mig rätt snabbt, men jag har ju inen lust att ligga i sängen och hoppa när tåget kör förbi om nätterna.

Läste någonstans att man kunde bli sjuk i hus som vibrerade för mycket. Vad tror ni??
Huset ser ju ut att ha ett par år på nacken, så har det stått hitills så borde det väl vara ok ur den aspekten ? :)
Det beror ju mkt på grundförhållandena...

Jag skulle inte personligen köpa ett sånt hus (har tom tittat på ett radhus i ung. samma läge som jag ratade), men det beror inte på skador i huset utan på att jag vill kunna sitta i trädgården, prata i telefon etc utan att behöva avbryta mig så fort ett tåg kommer (var väl ca vart 5e minut där det huset låg). Dessutom vill jag inte att barnen skall få för sig att gå upp på spåret - så lite distans till stora vägar+spår är bra där tycker jag...
/K

Nej, jag skulle ALDRIG köpa ett sådant läge... För det är just LÄGET som är det allra, allra viktigaste, allt annat går att ändra på! Läget är det viktigaste för både dig som boende och din trivsel, men också den dag du ska sälja...

lbg skrev:
Nej, jag skulle ALDRIG köpa ett sådant läge... För det är just LÄGET som är det allra, allra viktigaste, allt annat går att ändra på! Läget är det viktigaste för både dig som boende och din trivsel, men också den dag du ska sälja...
Jo men läget blir ju automatiskt bättre när järnvägen är flyttad ;)

Kan du stå ut med oljud dessa år så luktar det ju bra affär, värdet på fastigheten måste ju stiga avsevärt när järnvägen försvinner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.