Hej
Gamla huset från 1955 har trästomme sen tegelfasad och längst ner enligt bilder små öppningar för vattenavrinning samt kanske för att det ska cirkulera luft mellan tegelväggen och inre bärande konstruktion.

Jag har putsat huset men inte gjort några hål för detta nu, vatten behöver ju inte rinna ut så att säga men hur är det men luft/cirkulation/ventilation. På insidan har jag tilläggsisolerat och använt åldersbeständig plast som är diffusiontät samst gips .

Ska jag göra hål i nyputsade fasaden och in genom teglet ? jag har inte sett putsade hus haft hål i nedre kanten av denna anledning jag tänker på. skickar med en bild på insidan också så ni förstår lite , på insidan är det tegel sen en trästomme som har vindskydd sen isolering, sen plast sen gips.

bilden på huset med tegefasaden har jag ringat in avluft/avriningshålen

• Tegelhus med balkong och fönster. Små ventiler längst ned i fasaden är markerade med gröna cirklar för avluftning och vattenavrinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv/vägg med rör inuti byggnad, röd tegelvägg till höger, träram intill. Återfyllning och hål synliga nära röranslutning, dammiga ytor.
    Skapa konto
  • Putsat husfasad med stora fönster och markerade avluftningshål längst ner. Tydlig skada eller reparationsarbete på ett fönster.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.